Εκμεταλλευόμενοι τις συνεχείς προσφορές των σούπερ
μάρκετ, αλλά και περιορίζοντας λόγω κρίσης τις αγορές τους, τα νοικοκυριά
ξοδεύουν σήμερα 19% λιγότερα έναντι του 2009.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο
Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 2009 το μέσο νοικοκυριό
δαπανούσε μηνιαία σε είδη παντοπωλείου 5.578 ευρώ, ενώ το 2016 δαπανούσε 4.367
ευρώ, δηλαδή 1.211 ευρώ λιγότερα ανά έτος.
Η μείωση στη δαπάνη που καταγράφεται στα είδη
παντοπωλείου οφείλεται πέρα από τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του
καταναλωτικού κοινού, στις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες.