Αν και το πρόσημο
παρέμεινε θετικό η ανοδική τροχιά των πωλήσεων στα σουπερμάρκετ φαίνεται πως
επιβραδύνθηκε καθώς την εβδομάδα 23/03/2020-29/03/2020 η άνοδος που καταγράφηκε
ήταν 11,5%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΙRI.
Υπενθυμίζεται πως την εβδομάδα 16/03/2020-22/03/2020 σημειώθηκε
άνοδος 32,6% ενώ η μεγαλύτερη, μέχρι στιγμής, αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε την
εβδομάδα 09/03/2020-15/03/2020 και ανήλθε σε 95,7% / Την εβδομάδα 24/02/20 –
01/03/20 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ημερολογιακή εβδομάδα (25/02/19 –
03/03/19) καταγράφηκε άνοδος της τάξης του 41,8% όσον αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά
αγαθά ενώ την επόμενη εβδομάδα (01/03/200-08/03/2020) υπήρξε κάμψη 17%.
Σημειώνεται πως την περίοδο 24/2- 29/3 η αξία πωλήσεων
FMCG στα σουπερμάρκετ ανήλθε στα 739,3 εκατ. ευρώ (από 566,77 εκατ. ευρώ την
αντίστοιχη περίοδο το 2019) ενώ η μεγαλύτερη άνοδος πωλήσεων εντοπίζεται
στην Θεσσαλονίκη (35,9%). Οι κατηγορίες Οικιακής Φροντίδας (Household) και
Υγείας και Ομορφιάς (Health & Beauty) είναι αυτές που πρωταγωνιστούν,
καταγράφοντας άνοδο 52,7% και 44,5% αντίστοιχα. Βέβαια, δεν μπορούμε να
παραβλέψουμε και ότι τα Τρόφιμα γνωρίζουν αύξηση πωλήσεων ύψους 27,5%.
Εστιάζοντας στα πιο
πρόσφατα στοιχεία της IRI, η αξία πωλήσεων την εβδομάδα 23/03/2020-29/03/2020
άγγιξε τα 124,34 εκατ ευρώ αυξημένη κατά 11,5% σε σχέση με την αντίστοιχη
εβδομάδα του 2019 όταν κυμάνθηκε περί τα 111,54 εκατ. ευρώ).
Την εβδομάδα 23/3-29/3, η συνολική άνοδος στις (41) κατηγορίες
Οικιακής Φροντίδας υπολογίζεται στο 6,1% ενώ στις (45) κατηγορίες
Προσωπικής Φροντίδας και Υγιεινής καταγράφηκε κάμψη 2,7%. Άνοδος 16%
καταγράφηκε στα Τρόφιμα (168 κατηγορίες) ενώ συνολικά όλες οι υπόλοιπες
κατηγορίες γνώρισαν μικρή κάμψη (-1,9%) Η σημαντικότερη αύξηση πωλήσεων
καταγράφηκε στην Θεσσαλονίκη (20,3%) ενώ η μικρότερη στην Αττική
(6,9%). Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί πως η περιφέρεια Αττικής που
αντιστοιχεί στο 52,6% των συνολικών πωλήσεων στην Ελλάδα την σχετική εβδομάδα.
Σε επίπεδο προϊόντων η
μεγαλύτερη άνοδος, την συγκεκριμένη εβδομάδα σημειώθηκε στα pharmacy ware (424,7%),
τα συμπληρώματα διατροφής (267,4%) τα γάντια (250,7%), το αλεύρι (147,0%) το φαρμακευτικό
οινόπνευμα (139,3%), τα υγρά μαντηλάκια (131,5%), το ζαχαρούχο γάλα (113,6%),
το σιμιγδάλι (108,9%), και Τσίπουρο/Τσικουδιά/ Ρακή (101,4%)
Μικρές διαφοροποιήσεις καταγράφονται αν εξεταστεί και η συνολική
αυτή περίοδος του φαινομένου του κορονοιου στην χώρα μας. Συγκεκριμένα, την
περίοδο 24/2- 29/3 η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφεται στα Pharmacy Ware
(393,2%), το φαρμακευτικό οινόπνευμα (377,9%), τα αντισηπτικά
μαντηλάκια(431,3%), τα συμπληρώματα διατροφής (361,9%), τα υγρά
μαντηλάκια (357,2%), τα γάντια (291,6%) και τα κρεμοσάπουνα (236,8%).
πηγη