9 Μαΐου 2019

Τέλος εποχής για την ΕΒΓΑ


Τέλος εποχής στην εταιρεία ΕΒΓΑ, η οποία εδώ και λίγο καιρό μετονομάστηκε σε EMFI χωρίς να αλλάξει κάτι στην μετοχική σύνθεση.
Η EMFI η οποία συνεχίζει να παράγει στο εργοστάσιο της Ιεράς Οδού τα παγωτά ΕΒΓΑ για λογαριασμό της Unilever προχώρησε σύμφωνα με στελέχη της σε αυτή την κίνηση ώστε να "απελευθερωθεί" από το "Ελληνική Βιομηχανία Γάλακτος και Αλεύρου" που είναι και η πλήρης επωνυμία της.
Πίσω στο 1934 όταν και δημιουργήθηκε η ΕΒΓΑ είχε ως βασικό της αντικείμενο την εμπορία γάλακτος. Μάλιστα τότε τα αρχικά ΕΒΓΑ σήμαιναν Εθνική Βιομηχανία Γάλακτος. Η δραστηριοποίηση της στην αγορά γάλακτος συνεχίστηκε έως και την δεκαετία του '90 όταν η εταιρεία είχε πλέον περάσει στην οικογένεια Φιλίππου. Στα τέλη της δεκαετίας του '90 η εταιρεία άλλαξε σε "Ελληνική Εταιρεία Γάλακτος και Αλεύρου" καθώς προστέθηκε η δραστηριότητα της παραγωγής κρουασάν (Folie, Pralenda, Trendy).
Κομβικό σημείο στην ιστορία της εταιρείας ήταν η πώληση του σήματος και των ψυγείων ΕΒΓΑ στον τομέα του παγωτού στην Unilever πριν από μερικά χρόνια διατηρώντας όμως την παραγωγή στις εγκαταστάσεις της. Πλέον το εργοστάσιο της Ιεράς Οδού έχει γίνει ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσιά παραγωγής φασόν όχι μόνο για την Unilever (σ.σ. το 2017 62% των συνολικών πωλήσεων της προέρχονταν από την Unilever) αλλά και για άλλες εταιρείες τόσο στο επώνυμο παγωτό όσο και στο private label. Στο τελευταίο εκτιμάται ότι 1 στα 4 μη "επώνυμα" παγωτά έχει παρασκευαστεί από την ΕΒΓΑ.
Σε ότι αφορά στο κρουασάν, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017, η εταιρεία είναι πέμπτος παίκτης στην κατηγορία με μερίδιο της τάξης του 5,4% πίσω από την Chipita που κυριαρχεί στην αγορά (52%) τα private label (12,1%), την Tottis και την Στεργίου. Καθώς η ΕΒΓΑ παράγει περίπου το 40% των private label που διατήθενται στην αγορά η εταιρεία αθροίζει συνολικά ένα ποσοστό της τάξης του 10,3%.

20 Απριλίου 2019

Σε ποιες εταιρείες θέλουν να εργαστούν οι νέοι της χώρας μας;


Παρουσιάστηκαν στις 16 Απριλίου 2019 τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας Καριέρα και Γενιές Υ & Ζ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και βραβεύτηκαν οι κορυφαίοι εργοδότες σύμφωνα με τις ψήφους των νέων της χώρας. 
Τα γράμματα Υ και Ζ για κάποιους είναι δύο απλά γράμματα. Για άλλους -όπως εμείς- είναι τα γράμματα που ορίζουν τις δύο μεγαλύτερες αριθμητικά και ισχυρότερες παραγωγικά Γενιές της χώρας μας. Είναι οι κατά πλειοψηφία πιο ενεργοί συνάδελφοι, εργοδότες και υπάλληλοι του σήμερα, αλλά και του αύριο.
Άρα η άποψή τους έχει σημασία και παίζει καταλυτικό ρόλο στον τρόπο που βλέπουμε να διαμορφώνεται η εργασιακή κατάσταση όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, δεδομένου ότι ζούμε στο πιο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον της Ιστορίας.
Γι’ αυτό για 5η συνεχή χρονιά, το kariera.gr σε συνεργασία με το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διεκπεραίωσαν αλλά και παρουσίασαν επίσημα την Τρίτη 16 Απριλίου 2019 τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας για την Καριέρα και τη Γενιά Υ, προσθέτοντας για πρώτη φορά και δείγμα από την ανατέλλουσα Γενιά Ζ.
Στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων, που έγινε στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με φόντο όλη την Αθήνα, βρέθηκαν στελέχη από τις πιο καταξιωμένες ελληνικές επιχειρήσεις, φορείς εκπαίδευσης, εργαζόμενοι και εργοδότες σε μια γιορτή που φέρνει τους καλύτερους ακόμα πιο κοντά.  

11 Απριλίου 2019

Η μεσαία τάξη στην Ελλάδα


Η πιο φτωχή η ελληνική μεσαία τάξη
Ως μεσαία τάξη θεωρεί τα νοικοκυριά με μεσαία εισοδήματα, τα οποία κυμαίνονται από το 75% έως το 200% του διάμεσου εισοδήματος.
Τα νοικοκυριά με εισόδημα από το 75% έως το 100% του διάμεσου εισοδήματος χαρακτηρίζονται ότι έχουν χαμηλότερα μεσαία εισοδήματα, όσα έχουν από 100% έως 150% ότι έχουν μεσαία – μεσαία εισοδήματα και όσα έχουν από 150% έως 200% ότι έχουν υψηλότερα μεσαία εισοδήματα.
Τα εισοδηματικά επίπεδα των νοικοκυριών της μεσαίας τάξης διαφέρουν βέβαια από χώρα σε χώρα, καθώς υπολογίζονται με βάση το διάμεσο εισόδημα κάθε χώρας. Για να ανήκει στη μεσαία τάξη, ένα πρόσωπο που ζει μόνο του θα έπρεπε να έχει ετήσιο εισόδημα από 3.757 έως 10.019 δολάρια στο Μεξικό και από 26.482 δολάρια έως 70.620 δολάρια στο Λουξεμβούργο (τα ποσά υπολογίζονται λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές στην αγοραστική δύναμη το 2010).

7 Απριλίου 2019

Αυξήθηκε κατά 5,5 χρόνια το προσδόκιμο ζωής


Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία για το πώς διαμορφώνεται το προσδόκιμο της ζωής και για τις διαφορές που παρατηρούνται τόσο μεταξύ των δύο φύλων όσο και μεταξύ φτωχών και πλουσίων, περιλαμβάνονται στην έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, σύμφωνα με τα παγκόσμια στατιστικά στοιχεία για την υγεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΠΟΥ, το προσδόκιμο ζωής στον κόσμο αυξήθηκε κατά 5,5 χρόνια από το 2000 μέχρι το 2016. Αυτό σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που γεννήθηκε το 2000 έχει, κατά μέσο όρο, προσδόκιμο ζωής 66,5 χρόνια. Το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται όμως για όσους γεννήθηκαν το 2016 και φτάνει τα 72 χρόνια!

23 Φεβρουαρίου 2019

Το 64% των Ελλήνων μόλις που τα βγάζει πέρα


Πάνω από οι μισοί Έλληνες, που ερωτήθηκαν στο πλαίσιο έρευνας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), μόλις που τα βγάζουν πέρα σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που προκύπτουν.
Ειδικότερα, το ποσοστό των Ελλήνων που οριακά καλύπτουν υποχρεώσεις και ανάγκες έφθασε το 64% τον Ιανουάριο του 2019, από 60% τον Δεκέμβριο και 57% τον Νοέμβριο του 2018.
Την ίδια ώρα 85% των Ελλήνων, δεν δύναται να αποταμιεύσει, ποσοστό που μειώθηκε μόλις κατά 1% σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με την έρευνα, μόλις το 12% των ερωτηθέντων κρίνει αρκετά πιθανή την αποταμίευση, μέσα στον επόμενο χρόνο ενώ πολύ πιθανή το 1%.

17 Φεβρουαρίου 2019

Πιστωτική κάρτα: Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας




Ολοένα και περισσότεροι  καταναλωτές χρησιμοποιούν τις πιστωτικές κάρτες είτε για να κάνουν χρήση της δυνατότητας πληρωμών σε άτοκες δόσεις είτε για τις αγορές προϊόντων μέσω του διαδικτύου.
Όμως χρειάζεται οι καταναλωτές κατά την καθημερινή τους χρήση να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας παρέχει σαφείς οδηγίες προς τους κατόχους πιστωτικών καρτών για το πώς μπορούν να προστατευτούν από απάτες και ή κλοπή.
Σύμφωνα με τις συμβουλές της Ένωσης, μηνιαίο πιστωτικό όριο, είναι το μέγιστο ποσό συναλλαγών που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε, με τη χρήση της πιστωτικής μας κάρτας, κάθε μήνα και το οποίο δεν αναφέρεται στη αξία κάθε μεμονωμένης αγοράς, αλλά στο σύνολο της αξίας των αγορών.
·         Ο τόκος, με τον οποίο θα χρεωνόμαστε, ως κάτοχοι της πιστωτικής κάρτας, πρέπει να αναφέρεται αναλυτικά στη σχετική σύμβαση που θα υπογράψουμε με την τράπεζα και αποτελεί σημείο που απαιτεί την ιδιαίτερη προσοχή μας.
·       

8 Φεβρουαρίου 2019

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Ο μέσος Ελληνας κατά τον ΟΟΣΑ: Βγάζει 14.400 ευρώ τον χρόνο, μένει σε μικρό σπίτι, είναι... μορφωμένος αμόρφωτος

Η χώρα μας έχει επιδείξει αξιοσημείωτες αντοχές, και μπορεί σχετικά εύκολα να βγει από τη μιζέρια, αρκεί οι Έλληνες να πιστέψουν στις δυνατότητές τους, και η χώρα να επιστρέψει σε ισχυρούς ρυθμούς επενδύσεων και ανάπτυξης, αυτή τη φορά χωρίς δανεικά, με βάση την εργατικότητα, την αποταμίευση και την αριστεία.
Αυτά επισημαίνει ο ΣΕΒ στο δελτίο οικονομικών εξελίξεων, που αναλύει την έκθεση του ΟΟΣΑ του Μαΐου 2018 για τις υλικές συνθήκες διαβίωσης και την ποιότητα ζωής.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο μέσος Έλληνας βαθμολογεί τη ζωή του με 6,2 (άριστα το 10), μια από τις χαμηλότερες βαθμολογίες στις χώρες του ΟΟΣΑ, ωστόσο, η Ελλάδα έχει το επίπεδο ποιότητας ζωής που διαθέτουν χώρες με υψηλότερες υλικές υποδομές, όπως η Ιταλία, η Πορτογαλία, το Ισραήλ, η Κορέα, και, οριακά, ακόμη και οι ΗΠΑ.

6 Φεβρουαρίου 2019

Ανοδικά κινείται η αγορά τυροκομικών προϊόντων


Ανοδικά κινήθηκε η συνολική εγχώρια κατανάλωση τυροκομικών προϊόντων τη διετία 2017-2018, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της κλαδικής μελέτης «Τυροκομικά Προϊόντα» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP ΑΕ.
Σύμφωνα με την Ελευθερία Παραμαρίτη, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, η συνολική εγχώρια παραγωγή τυριών παρουσίασε αύξηση 1,7% το 2017 σε σχέση με το 2016. Άνοδος της παραγωγής εκτιμάται και για το 2018 με ρυθμό περίπου 2,4%. Η κατηγορία των μαλακών τυριών κατέχει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο στη συνολική παραγωγή τυροκομικών προϊόντων. Ειδικότερα, το ποσοστό συμμετοχής της στο σύνολο της παραγόμενης ποσότητας από τις βιομηχανικές επιχειρήσεις διαμορφώθηκε σε 74,3% το 2017. Το μεγαλύτερο μέρος των μαλακών τυριών αφορά τη φέτα. Τα σκληρά και ημίσκληρα τυριά καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με το ποσοστό συμμετοχής τους να διαμορφώνεται σε 14,5% το 2017.

IRI: Άνοδος 2,7% το 2018 στην αγορά σούπερ μάρκετ


Άνοδο 2,7% εκτιμά η IRI πως κατέγραψε η αγορά σούπερ μάρκετ το 2018, όσον αφορά την αξία πωλήσεων. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχή χρονιά που η αγορά καταγράφει άνοδο, καθώς και το 2017 υπολογίζεται πως είχε αυξηθεί κατά 2,3%.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία της IRI για το σύνολο της προηγούμενης χρονιάς, τα οποία αφορούν τις πωλήσεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, οΜάρτιος του 2018 ήταν ο καλύτερος μήνας για την περσινή χρονιά, καθώς σημειώθηκε αύξηση τόσο της αξίας όσο και του όγκου πωλήσεων της τάξεως του 13,4%, ενώ από την άλλη αξίζει να σημειωθεί πως ο Δεκέμβριος του 2018 ήταν πτωτικός για την αγορά σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο καταγράφηκε κάμψη πωλήσεων της τάξεως του 0,7% σε αξία και του 0,9% σε όγκο πωλήσεων. Σε επίπεδο κατηγοριών, και οι τρεις giga-categories κατέγραψαν άνοδο το 2018. Τα είδη νοικοκυριού (Household) πρωταγωνίστησαν με άνοδο 4% σε αξία πωλήσεων και 3,5% σε όγκο πωλήσεων, ενώ τα τρόφιμα γνώρισαν αύξηση 2,7% σε αξία και 2,2% σε όγκο. Επίσης, σε θετικό πρόσημο κινήθηκαν και τα είδη προσωπικής φροντίδας (ΗΒΑ) με άνοδο 1,3% σε αξία και 2,8% σε όγκο πωλήσεων.

5 Φεβρουαρίου 2019

Google: Σχεδόν 1 εκατ. Έλληνες έχουν πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης


Τουλάχιστον ένας στους 10 Έλληνες έχει πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης ενώ οι περισσότεροι δε γνωρίζουν τις βασικές προϋποθέσεις για να πλοηγηθούν ασφαλέστερα στο διαδίκτυο, όπως προκύπτει απο έρευνα σχετικά με την ασφάλεια του Διαδικτύου της Google η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορή τη φετινή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την έρευνα το 9% έχει πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης, το 49% έχει λάβει μηνύματα ηλεκτρονικού «ψαρέματος» (phishing), το 23% έχει εκτεθεί σε κακόβουλο λογισμικό και το 13% έχει πέσει θύμα μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης στα προφίλ που διατηρεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.