Με το
χειρότερο δυνατό τρόπο ξεκίνησε το 2017 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς
ο τζίρος του Ιανουαρίου του 2017 παρουσιάζει κάμψη 9,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία
της IRI σε σύγκριση με τον
Ιανουάριο του 2016. Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην οικονομία λόγω της
καθυστέρησης ολοκλήρωσης της αξιολόγησης, οι νέες φορολογικές επιβαρύνσεις που
ισχύουν από την αρχή του τρέχοντος έτους, η κακοκαιρία το πρώτο δεκαπενθήμερο
του Ιανουαρίου οδήγησαν τον τζίρο στα τάρταρα, επιβεβαιώνοντας την ανησυχία που
είναι διάχυτη στην αγορά, σε λιανεμπόρους και κυρίως στους προμηθευτές. Η
υποχώρηση του τζίρου ως ένα βαθμό σχετίζεται και με την απουσία στην
πραγματικότητα του δικτύου της πρώην "Μαρινόπουλος". Η μείωση του όγκου πωλήσεων διαμορφώθηκε επίσης σε υψηλά
επίπεδα, κατά 8,1% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2016.
-14,3%
στα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά.
-14,2%
στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς.
-13,3%
στα γαλακτοκομικά.
-13,2%
στα είδη προσωπικής υγιεινής.
-11,2%
στα άλλα είδη νοικοκυριού.
-11,1%
στα υλικά μαγειρικής.
-8,4%
στα συσκευασμένα τρόφιμα.
-7,3%
στα αλκοολούχα ποτά.
-5,8%
στα σνακς.
-3,8%
στα κατεψυγμένα τρόφιμα.
-1,2%
στα αλκοολούχα ποτά.
Εντυπωσιακή
και ταυτόχρονα ανησυχητική είναι η μείωση και στον όγκο πωλήσεων (τεμάχια) που
καταγράφεται επίσης και στις 11 κατηγορίες. Συγκεκριμένα:
-11,9%
στα γαλακτοκομικά.
-11,4%
στα μη αλκοολούχα ποτά
-11,3%
στα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά.
-10,5%
στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς.
-8,8%
στα είδη προσωπικής υγιεινής.
-8,6%
στα αλκοολούχα ποτά.
-7,7%
στα υλικά μαγειρικής.
-7,7%
στα άλλα είδη νοικοκυριού.
-5%
στα σνακς.
-4,3%
στα συσκευασμένα τρόφιμα.
-3,2%
στα κατεψυγμένα τρόφιμα.