14 Μαρτίου 2017

Σε ελεύθερη πτώση ο τζίρος των σούπερ μάρκετ και το 2017

Με το χειρότερο δυνατό τρόπο ξεκίνησε το 2017 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς ο τζίρος του Ιανουαρίου του 2017 παρουσιάζει κάμψη 9,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2016. Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην οικονομία λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης της αξιολόγησης, οι νέες φορολογικές επιβαρύνσεις που ισχύουν από την αρχή του τρέχοντος έτους, η κακοκαιρία το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου οδήγησαν τον τζίρο στα τάρταρα, επιβεβαιώνοντας την ανησυχία που είναι διάχυτη στην αγορά, σε λιανεμπόρους και κυρίως στους προμηθευτές. Η υποχώρηση του τζίρου ως ένα βαθμό σχετίζεται και με την απουσία στην πραγματικότητα του δικτύου της πρώην "Μαρινόπουλος". Η μείωση του όγκου πωλήσεων διαμορφώθηκε επίσης σε υψηλά επίπεδα, κατά 8,1% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2016. 
Σημαντική είναι η υποχώρηση του τζίρου σε όλες τις μεγαλοκατηγορίες προϊόντων, τροφίμων και μη τροφίμων. Τη μεγαλύτερη συρρίκνωση καταγράφει ο τζίρος των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, καθώς μειώθηκε τον Ιανουάριο του 2017 κατά 13,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016. Κατά 13,4% συρρικνώθηκε ο τζίρος στα είδη νοικοκυριού και κατά 8,7% στα τρόφιμα. Σημαντική υποχώρηση παρουσιάζει, εξάλλου, ο τζίρος και στις 11 επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων προϊόντων. Η μείωση ανά κατηγορία έχει ως εξής: 
-14,3% στα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά. 
-14,2% στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς. 
-13,3% στα γαλακτοκομικά. 
-13,2% στα είδη προσωπικής υγιεινής. 
-11,2% στα άλλα είδη νοικοκυριού. 
-11,1% στα υλικά μαγειρικής. 
-8,4% στα συσκευασμένα τρόφιμα. 
-7,3% στα αλκοολούχα ποτά. 
-5,8% στα σνακς. 
-3,8% στα κατεψυγμένα τρόφιμα. 
-1,2% στα αλκοολούχα ποτά. 

Εντυπωσιακή και ταυτόχρονα ανησυχητική είναι η μείωση και στον όγκο πωλήσεων (τεμάχια) που καταγράφεται επίσης και στις 11 κατηγορίες. Συγκεκριμένα:
-11,9% στα γαλακτοκομικά. 
-11,4% στα μη αλκοολούχα ποτά
-11,3% στα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά. 
-10,5% στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς. 
-8,8% στα είδη προσωπικής υγιεινής. 
-8,6% στα αλκοολούχα ποτά. 
-7,7% στα υλικά μαγειρικής. 
-7,7% στα άλλα είδη νοικοκυριού. 
-5% στα σνακς. 
-4,3% στα συσκευασμένα τρόφιμα. 
-3,2% στα κατεψυγμένα τρόφιμα.