Η ένταση του
ανταγωνισμού ανεβαίνει καθώς ανακαινίζονται και φέρνουν πίσω τους καταναλωτές
τα πρώην καταστήματα Μαρινόπουλου, που γίνονται Σκλαβενίτης, κερδίζοντας
σταδιακά το έδαφος που χάθηκε τα τελευταία τρία χρόνια. Σύμφωνα με τους πρώτους
μήνες του έτους, οι μεγάλοι κερδισμένοι φέτος θα είναι η Σκλαβενίτης και η Lidl
που σημειώνουν αύξηση μεγεθών σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία ενώ αντίθετα με
μειωμένες πωλήσεις εμφανίζει η ΑΒ Βασιλόπουλος και η My Market επιτυγχάνει
αύξηση αν και μικρότερη σε σχέση με πέρσι.
Σκλαβενίτης-Μαρινόπουλος
Η εξαγορά –
διάσωση της αλυσίδας σουπερμάρκετ Μαρινόπουλος, αποτέλεσε το μεγάλο στοίχημα
της αλυσίδας σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης και την κινητήριο δύναμη των φετινών
ανακατατάξεων. Ο όμιλος Σκλαβενίτη από το 2017, αποτελεί τον μεγαλύτερο
λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα, έχοντας πλέον 560 καταστήματα στο δίκτυό του,
συμπεριλαμβανομένων σε αυτά και 18 καταστημάτων στην Κύπρο, και συνολικό
εκτιμώμενο τζίρο-με την Μαρινόπουλος- στα 2,3 δις. ευρώ. Το Επιχειρηματικό της
Σχέδιο προβλέπει για την Μαρινόπουλος λειτουργική κερδοφορία από το δεύτερο
έτος μετά την συμφωνία, καθαρή κερδοφορία από το τέταρτο έτος και πωλήσεις 1,03
δισ. ευρώ από το πρώτο έτος, αύξηση 17% το δεύτερο και 9% το τρίτο. Στρατηγικά
η εταιρεία στοχεύει στη Βόρειο Ελλάδα, όπου και εντείνει το πρόγραμμα προσφορών
της.
ΑΒ
Βασιλόπουλος
Την πρώτη
θέση στην ελληνική αγορά κατείχε για το 2016 η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία πέρσι
κατάφερε να εκτοξεύσει τις πωλήσεις στα 2,17 δις. ευρώ. Η φετινή χρονιά όμως
ξεκίνησε δύσκολα και για τους πρώτους μήνες του έτους στελέχη της εταιρείας
έκαναν λόγο για πτώση της τάξης του 8% με 15%. Η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε
ανακοινώσει ότι φέτος θα ρίξει στην αγορά μέσω προσφορών και προωθητικών
ενεργειών κεφάλαια άνω των 180 εκατ. ευρώ και σε αυτά δεν περιλαμβάνεται το
ποσό με το οποίο συμμετέχουν οι προμηθευτές.
Lidl
Στη δεύτερη
θέση βρέθηκε η Lidl για το 2016 με πληροφορίες να αναφέρουν τζίρο της τάξης του
1,5 δισ. Ευρώ. Η άνοδος αυτή ήταν αποτέλεσμα της κίνησης ματ που έγινε το 2016
όταν αποφάσισε να μην περάσει αμέσως τις αυξήσεις ΦΠΑ στις τελικές τιμές και το
κάνει σταδιακά φέτος.
Η
μετατόπιση καταναλωτικού κοινού προς τα Lidl ήταν ξεκάθαρη και συνεχίζεται
ακόμη και το δύσκολο 2017 αφού στους πρώτους μήνες τα έσοδα της Lidl αυξάνονται
κατά 7% . Η εταιρεία επενδύει σε προσφορές προϊόντων περισσότερα από 50 εκατ.
ευρώ ετησίως και όπως αναφέρει ο κ. Ανδρεανίδης στο Money Pro, “Θα συνεχίσουμε
να κάνουμε το καλάθι των αγορών φθηνότερο με ποιοτικά προϊόντα, προσφορές,
συνεχείς μειώσεις τιμών, αλλά και ενσωματώνοντας στη γκάμα μας νέα προϊόντα
Ελλήνων προμηθευτών και αναπτύσσοντας την γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Θέλουμε να παραμείνουμε πρωτοπόροι στο ελληνικό λιανεμπόριο διατηρώντας όλα τα
πλεονεκτήματα της φιλοσοφίας μας, που είναι η παροχή ποιοτικών προϊόντων στις
πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς.”
MyMarket
Τα My
market το 2016 έκλεισαν με τζίρο 1,15 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,5% σε
σύγκριση με το 2015. Το 2017 η εταιρεία εκτιμάται ότι θα κλείσει με τζίρο άνω
του 1,2 δισ. ευρώ, ενώ για το υπόλοιπο του έτους σχεδιάζει την ίδρυση 8 ακόμη
καταστημάτων (ήδη μες στο 2017 έχει εγκαινιάσει άλλα δύο), κυρίως στη Βόρεια
Ελλάδα. Μέσα στο 2017 θα πραγματοποιηθούν ανακαινίσεις σε 42 καταστήματα του
δικτύου της «Βερόπουλος», ενώ έως το τέλος του 2018 θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα
ανακαινίσεων που ξεκίνησε πέρυσι με εργασίες σε 45 ακόμη καταστήματα.
Σχολιάζοντας
την αρνητική τάση στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων ο κ. Παντελιάδης
σημειώνει: «Η κατανάλωση στο λιανεμπόριο τροφίμων πέφτει γύρω στο 5% κατά το
πρώτο πεντάμηνο του 2017, και η εικόνα αυτή δεν προβλέπεται να αλλάξει προς το
καλύτερο στη συνέχεια του έτους. Κατά τη γνώμη μου η χρονιά αναμένεται να
κλείσει αρνητικά. Αναφορικά με την εταιρεία, διακρίνουμε μία συνολική πτώση
στην αγορά των Cash & Carry, που το α’ 5μηνο του 2017 έφτασε το -6%
περίπου. Ελαφρά πτωτικός είναι και ο τζίρος στο παλαιό δίκτυο των My market,
ενώ εμφανίζεται πολύ καλός στο σύνολο του δικτύου των σημείων λιανικής. Ο
συνολικός τζίρος της METRO ΑΕΒΕ είναι αυξημένος κατά 2,65% το α’ 5μηνο του
2017, ενώ στο σύνολο του 2016 ο τζίρος αυτός ήταν αυξημένος κατά 6,5%».
Σχολιάζοντας
την τάση των προσφορών σχολιάζει, «φέτος όλες οι αλυσίδες έχουμε
υπερδιπλασιάσει τις προσφορές μας και τις επικοινωνούμε έντονα και δυναμικά με
κάθε τρόπο. Οι προσφορές είναι λοιπόν απαραίτητες και θα τις συνεχίσουμε παρά
το υψηλό κόστος τους και τη δυσκολία που υπάρχει στη διαχείρισή τους».
Από
την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της
χώρας
Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου