Κάθε χρόνο μπαίνουν
και λιγότερα προϊόντα στο καλάθι του σουπερμάρκετ. Μέσα στη διετία 2015 - 2017
η μέση μηνιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών για τις αγορές βασικών
καταναλωτικών αγαθών από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ μειώθηκε κατά 41 ευρώ, με
αποτέλεσμα από τα 280 ευρώ που ήταν το 2015 να μειωθεί το πρώτο τετράμηνο του
2017 στα 239 ευρώ.
Σύμφωνα με
ανάλυση της ΕΣΕΕ, μεταξύ των ετών 2010 και 2017 οι συνολικές δαπάνες των
ελληνικών νοικοκυριών μειώθηκαν κατά 36 δισεκατομμύρια ευρώ και συγκεκριμένα
από τα 152 δισεκατομμύρια ευρώ περιορίσθηκαν στα 116 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η ίδια
έρευνα έδειξε ότι το 51% των καταναλωτών
περιμένει α αγοράσει ένα προϊόν μέχρι αυτό να διατεθεί σε προσφορά,
ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2015 ήταν 42%. Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνουν και
τα στοιχεία για τον τζίρο των σουπερμάρκετ που δείχνουν ότι στο πρώτο πεντάμηνο
του 2017 κινούνται σε πτωτική πορεία καταγράφοντας απώλειες 5%. Μάλιστα είναι
χαρακτηριστικό ότι σήμερα η ετήσια ονομαστική κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη
στην Ελλάδα για το σύνολο των αγορών φτάνει μόλις τα 12.940 ευρώ, όταν στην ΕΕ
των 27 είναι στις 20.000 ευρώ και στην ευρωζώνη στις 21.413 ευρώ.
Κατά την
ΕΣΕΕ οι αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις των Ελλήνων αποτελούν τη βασική
αιτία «ελάφρυνσης» του καλαθιού του σουπερμάρκετ που είχε και έχει ως
επακόλουθο τη μείωση του τζίρου για τις εταιρείες του κλάδου.
Πηγη http://www.fpress.gr