9 Δεκεμβρίου 2017

Αύξηση 1,1% τον πληθωρισμό

Άνοδο 1,1% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο εφέτος, από αύξηση 0,7% τον Οκτώβριο 2017 και έναντι μείωσης 0,9% τον Νοέμβριο 2016. Η αύξηση αυτή σε ετήσια βάση προκύπτει κυρίως από την άνοδο των τιμών στον καπνό, στις μεταφορές (καύσιμα- εισιτήρια) και στις τηλεπικοινωνίες.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 1,1% προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
-0,7% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών κυρίως σε ψωμί και δημητριακά, πουλερικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες.

Αύξηση άνω του 40% αναμένεται να κλείσει η φετινή χρονιά στη χρήση του πλαστικού χρήματος

Κατ' αυτόν τον τρόπο, θα συνεχιστεί το ανοδικό σερί των δύο τελευταίων ετών, μετά την επιβολή των capital controls. Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», οι τράπεζες εκτιμούν ότι η καταναλωτική δαπάνη με κάρτες θα αγγίξει στα τέλη του 2017 τα 22-23 δισ. ευρώ, από 15,5 δισ. ευρώ που ήταν το 2016.
Μάλιστα, τα προαναφερθέντα αφορούν τη δαπάνη από κάρτες που εκδίδονται μόνο από τις ελληνικές τράπεζες, χωρίς δηλαδή σε αυτές να περιλαμβάνεται η δαπάνη μέσω καρτών που γίνεται από τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέφθηκαν φέτος την Ελλάδα.

Οι 2 στους 3 Ελληνες καθυστερούν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους

Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό που συναντάται μεταξύ 24 ευρωπαϊκών χωρών, σύμφωνα με τη σχετική έκθεση για τις καθυστερήσεις πληρωμών από φυσικά πρόσωπα, από καταναλωτές, που διενήργησε φέτος η Intrum.
Βάσει των στοιχείων της έρευνας, περισσότεροι από 1 στους 2 Έλληνες δε θεωρούν ότι η οικονομική τους κατάσταση βελτιώνεται, ενώ οι 4 στους 5 διαφωνούν με την άποψη ότι η οικονομία της χώρας βελτιώνεται. Και τα 2 αυτά στατιστικά στοιχεία είναι τα υψηλότερα στη σχετική έρευνα που περιλαμβάνει 25 ευρωπαϊκές χώρες.
Επίσης, οι 3 στους 4 αισθάνονται αβεβαιότητα για το αν θα μπορέσουν να κερδίσουν αρκετό εισόδημα ώστε να ζουν χωρίς πρόβλημα.

3 Δεκεμβρίου 2017

Ποιοι κλάδοι έλαβαν περισσότερα δάνεια από τις τράπεζες τον Οκτώβριο

Αύξηση της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων σε ετήσια βάση καταγράφηκε τον Οκτώβριο σε πέντε κλάδους της οικονομίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδος.
Από αυτά πάντως προκύπτει ότι ο ρυθμός μεταβολής των πιστώσεων προς τον ιδιωτικό τομέα τον Οκτώβριο του 2017, διαμορφώθηκε σε 0,9% , σε ετήσια βάση, από -0,8% τον Σεπτέμβριο και -0,9% τον Αύγουστο του 2017.

Καταργείται η έκπτωση 50% για πληρωμές κλήσεων της τροχαίας σε 10 ημέρες

Στην κατάργηση της έκπτωσης 50% σε όσους πληρώνουν εντός 10ημέρου κλήσεις της τροχαίας, θα προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών, παράλληλα με τις άλλες αλλαγές στον ΚΟΚ.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, στο νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των μεταφορών θα περιληφθεί η σχετική ρύθμιση, που καταργεί την έκπτωση του 50% για την πληρωμή του προστίμου εντός 10 ημερολογιακών ημερών.
Μείωση 40% στα πρόστιμα

23 Νοεμβρίου 2017

Νέα επάνοδος έκπληξη από τη Spar

Μεσαία και μικρά σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε θέσεις μάχης ήδη για ένα τζίρο που τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί από τα 14 δισ. (προ κρίσης) στα 9 δισ. περίπου.
Τα μικρά και μεσαία καταστήματα αντιμετωπίζουν ένα πολύ σκληρό ανταγωνιστικό περιβάλλον που εντείνεται από την σφοδρότητα της οικονομικής κρίσης και την συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης. Όμως περνούν στην αντεπίθεση λαμβάνοντας ενεργό ρόλο στη διαδικασία ανακατατάξεων του κλάδου, διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη την τελευταία διετία.
Η αλυσίδα καταστημάτων super market SPAR, μετά το τέλος της συνεργασίας της με τη αλυσίδα σουπερμάρκετ Βερόπουλο ετοιμάζει την επανείσοδο της στην ελληνική αγορά.

1 Νοεμβρίου 2017

Τα νοικοκυριά έκοψαν και τα βασικά για να βγει ο μήνας

Κάθε χρόνο μπαίνουν και λιγότερα προϊόντα στο καλάθι του σουπερμάρκετ. Μέσα στη διετία 2015 - 2017 η μέση μηνιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών για τις αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ μειώθηκε κατά 41 ευρώ, με αποτέλεσμα από τα 280 ευρώ που ήταν το 2015 να μειωθεί το πρώτο τετράμηνο του 2017 στα 239 ευρώ.
Σύμφωνα με ανάλυση της ΕΣΕΕ, μεταξύ των ετών 2010 και 2017 οι συνολικές δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών μειώθηκαν κατά 36 δισεκατομμύρια ευρώ και συγκεκριμένα από τα 152 δισεκατομμύρια ευρώ περιορίσθηκαν στα 116 δισεκατομμύρια ευρώ.

21 Οκτωβρίου 2017

Icap: Πτώση στην αγορά των σούπερ μάρκετ το 2016

Πτωτική πορεία καταγράφει η αγορά των σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από τα ευρήματα
έρευνας που εκπόνησε η Icap Group. Σύμφωνα με την έρευνα, η καθοδική πορεία στον κλάδο των σούπερ μάρκετ αποδίδεται και στην οικονομική κατάσταση της χώρας, η οποία έχει οδηγήσει στη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.

Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα, οι συνολικές πωλήσεις (μέγεθος αγοράς) των επιχειρήσεων του κλάδου των σούπερ μάρκετ και Cash & Carry, έπειτα από μία τετραετία (2010-2013) συνεχούς μείωσης, παρουσίασαν οριακά θετική μεταβολή (0,6%), το 2014. Ωστόσο, το 2015, η αγορά εκτιμάται ότι επέστρεψε σε αρνητικούς ρυθμούς μεταβολής και συρρικνώθηκε κατά 1,6%. Η πτωτική τάση εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2016. Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ και Cash & Carry περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό εταιρειών, οι κυριότερες των οποίων ελέγχουν γνωστές και εδραιωμένες αλυσίδες καταστημάτων. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα έντονος, λόγω και της οικονομικής κατάστασης της χώρας, η οποία έχει οδηγήσει στη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.

1.200 ευρώ λιγότερα το χρόνο ξοδεύουν τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2009

Εκμεταλλευόμενοι τις συνεχείς προσφορές των σούπερ μάρκετ, αλλά και περιορίζοντας λόγω κρίσης τις αγορές τους, τα νοικοκυριά ξοδεύουν σήμερα 19% λιγότερα έναντι του 2009.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε μηνιαία σε είδη παντοπωλείου 5.578 ευρώ, ενώ το 2016 δαπανούσε 4.367 ευρώ, δηλαδή 1.211 ευρώ λιγότερα ανά έτος.
Η μείωση στη δαπάνη που καταγράφεται στα είδη παντοπωλείου οφείλεται πέρα από τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του καταναλωτικού κοινού, στις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες.

29 Σεπτεμβρίου 2017

Στην ΟΠΤΙΜΑ το Κατίκι Δομοκού

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Γ.ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ αποφάσισε, την Πέμπτη  28/09/2017, την πώληση του 70% των μετοχών, τις οποίες κατέχει στην εταιρεία ΔΟΜΟΚΟΣ Α.Ε., η οποία παράγει το προϊόν «Κατίκι Δομοκού».
Αγοράστρια των εν λόγω μετοχών είναι η εταιρεία ΟΠΤΙΜΑ ΑΕ, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο παραγωγής και εμπορίας τυροκομικών και γαλακτοκομικών προϊόντων.
Το συνολικό τίμημα ανέρχεται στο ποσόν των €5.4εκ για το σύνολο της εταιρείας, εκ των οποίων €1,5εκ αφορά σε τραπεζικό δανεισμό της ΔΟΜΟΚΟΣ ΑΕ, ο οποίος θα αναληφθεί από τον αγοραστή.
Από τη συναλλαγή, η Π.Γ.ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ θα εισπράξει το ποσό των €2,7εκ περίπου και θα εγγράψει κέρδος €2,07εκ σε ενοποιημένο επίπεδο.

Πηγη.businessnews.gr