9 Απριλίου 2020

Nielsen: 27,5% ο ρυθμός ανάπτυξης του λιανεμπορίου τροφίμων στην Covid-19 περίοδο

Με βάση τις μετρήσεις της Nielsen και συγκεκριμένα την περίοδο που ξεκινά από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου ως και της 22 Μαρτίου, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 27,5%. Την μεγαλύτερη θετική συνεισφορά σε αυτή την ανάπτυξη, λόγω της μεγάλης συμμετοχής τους στο συνολικό καλάθι, την πραγματοποιούν τα Τρόφιμα & Ποτά, τα οποία στο σύνολό τους αναπτύσσονται με 28,4%, ωστόσο τα μεγαλύτερα ποσοστά ανάπτυξης, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, τα παρουσιάζουν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, τα οποία κινήθηκαν στο +70,0% και +43,7% αντίστοιχα.
Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης εξακολουθεί να το παρουσιάζει η Θεσσαλονίκη, με 33,5%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,7%, καθώς και η Αττική με 27,7%.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται ορισμένες επιλεγμένες κατηγορίες, τρόφιμου και μη, οι οποίες παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους σε αξία την εν λόγω περίοδο (24/02/20-22/03/20) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (25/02/19-24/03/19):

πηγη

8 Απριλίου 2020

Σουπερμάρκετ: Με +30,4% «τρέχει» η αγορά

Αν και το πρόσημο παρέμεινε θετικό η ανοδική τροχιά των πωλήσεων στα σουπερμάρκετ φαίνεται πως επιβραδύνθηκε καθώς την εβδομάδα 23/03/2020-29/03/2020 η άνοδος που καταγράφηκε ήταν 11,5%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΙRI.
Υπενθυμίζεται πως την εβδομάδα 16/03/2020-22/03/2020 σημειώθηκε άνοδος 32,6% ενώ η μεγαλύτερη, μέχρι στιγμής, αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε την εβδομάδα 09/03/2020-15/03/2020 και ανήλθε σε 95,7% / Την εβδομάδα 24/02/20 – 01/03/20 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ημερολογιακή εβδομάδα (25/02/19 – 03/03/19) καταγράφηκε άνοδος της τάξης του 41,8% όσον αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά ενώ την επόμενη εβδομάδα  (01/03/200-08/03/2020) υπήρξε κάμψη 17%.

Μy market: 2,5 εκατ. στους εργαζομένους

Από την πρώτη μέρα της κρίσης και ειδικότερα από την πρώτη μέρα των έκτακτων μέτρων που ελήφθησαν από τις Αρχές, οι εργαζόμενοι των My market, των METRO Cash & Carry  και των Κέντρων Διανομής της εταιρείας, ανταποκρίθηκαν στο έργο της εξυπηρέτησης κάθε πελάτη μας σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Με έντονη την αίσθηση της ευθύνης και ξεπερνώντας πολλές και καθημερινές δυσκολίες, στάθηκαν αποτελεσματικά στο ύψος των εξαιρετικά δύσκολων και απαιτητικών περιστάσεων. Για το χρονικό διάστημα μέσα στο μήνα Μάρτιο κατά το οποίο οι άνθρωποι μας κλήθηκαν και εργάστηκαν με ξεχωριστό θάρρος υπό εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες, η εταιρεία θα προχωρήσει σε πρόσθετες αμοιβές  των εργαζομένων κατά 2.500.000 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, για να υποστηρίξουμε τη δουλειά όλων, προχωρούμε σε 450 προσλήψεις  για τις ανάγκες των My market, του E-Shop και των Κέντρων Διανομής.
Δυστυχώς, ο αγώνας μας εναντίον της πανδημίας δεν έχει ακόμα τελειώσει. Συνεχίζεται και απαιτεί από όλους μας δύναμη, υπομονή και ειδικά στήριξη των ανθρώπων που το έχουν περισσότερη ανάγκη. Στα My market θα συνεχίσουμε να δίνουμε καθημερινά τον αγώνα αυτόν, μέχρι να τον κερδίσουμε. Όλοι μαζί. Στηρίζοντας τον Άνθρωπο. Στηρίζοντας τους ανθρώπους μας.

6 Απριλίου 2020

ΙΕΛΚΑ: Δεν υπάρχει ανησυχία για την επάρκεια και το εύρος των προϊόντων στα σουπερμάρκετ


Με 4.500 καταστήματα σουπερμάρκετ η Ελλάδα διαθέτει το πιο πυκνό δίκτυο στην Ευρώπη για άμεση εξυπηρέτηση των καταναλωτών
Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) αξιοποιώντας τη βάση δεδομένων του και τις έρευνες που έχει εκπονήσει τα τελευταία χρόνια (αλλά και άλλοι φορείς) συνέλλεξε βασικά μεγέθη τα οποία καταδεικνύουν την επάρκεια της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων και την εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού.
Σε σχέση με την επάρκεια των αγαθών:
  • Πάνω από 70 αλυσίδες σουπερμάρκετ και πάνω από 10 ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ εξυπηρετούν το ελληνικό κοινό
  • Πάνω από 2.500 προμηθευτές συνεργάζονται με τα σουπερμάρκετ για να τα προμηθεύουν αποτελεσματικά με πάνω από 20.000 κωδικούς προϊόντων
  • 4 μήνες είναι η μέση συνολική χρονική επάρκεια των αποθεμάτων στη συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων που διαθέτουν σε μόνιμη βάση τα σουπερμάρκετ και οι προμηθευτές τους
  • 92% των καταστημάτων σουπερμάρκετ στην Ελλάδα ανεφοδιάζονται την ίδια ή την επόμενη ημέρα
  • 420 εκατ. ευρώ ξοδεύουν σε ετήσια βάση τα σουπερμάρκετ για να διασφαλίσουν τη συνεχή ροή προϊόντων στα καταστήματα τους
  • Σε σχέση με την εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού





  • 90.000 εργαζόμενοι απασχολούνται καθημερινά για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών
  • 180 εκατ. εργατοώρες αφιερωμένες στην υπηρεσία των Ελλήνων καταναλωτών
  • 4.500 καταστήματα καλύπτουν πλήρως όλες τις γεωγραφικές περιοχές και το πιο πυκνό δίκτυο καταστημάτων στην Ευρώπη
  • 1,7 εκατ. τ.μ. επιφάνειας πωλήσεων στα καταστήματα για την ασφαλή και ομαλή εξυπηρέτηση των Ελλήνων καταναλωτών
  • 1,5 δις ευρώ επένδυσαν τα σουπερμάρκετ την τελευταία 5ετία για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του δικτύου τους

5 Απριλίου 2020

Πώς να μείνετε ασφαλείς όταν κάνετε αγορές online - 7 χρήσιμες συμβουλές από τη Visa

Σήμερα περισσότερο από ποτέ, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν γίνει μέρος της καθημερινής μας ζωής, διευκολύνοντας τις ασφαλείς αγορές χωρίς φυσική παρουσία σε κατάστημα.
Μπορούμε για παράδειγμα να αγοράσουμε τα είδη τροφίμων της εβδομάδας και άλλα βασικά αγαθά ή να νοικιάσουμε ταινίες, χωρίς να χρειαστεί να βγούμε από το σπίτι.
Καθώς όλο και συχνότερα αγοράζουμε αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτυακών καταστημάτων, θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι το κάνουμε με ασφάλεια.
Το οικοσύστημα πληρωμών εργάζεται σκληρά για να διατηρήσει ασφαλείς τις αγορές μας.
Χρησιμοποιεί πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας για την πρόληψη της απάτης, την προστασία των δεδομένων μας, αλλά και για να αποζημιωθούμε εάν κάποιος χρησιμοποιήσει την κάρτα μας χωρίς την άδειά μας.
Οι συμβουλές της Visa
Ωστόσο, θα πρέπει και οι ίδιοι οι καταναλωτές είναι προσεκτικοί στις αγορές τους, ώστε να μην πέσουν θύματα απάτης.

Η Visa προτείνει 7 σημαντικά μέτρα που μπορούμε να πάρουμε για ασφαλείς online συναλλαγές:

4 Απριλίου 2020

Ιερώνυμος : «Δεν έκλεισαν τις εκκλησίες με χαρά, τις έκλεισαν με δυσκολία και με πόνο, αλλά δεν γινόταν αλλιώς»

Τον προβληματισμό του για τα δύο μεγάλα γεγονότα που έχουν βρεθεί στην επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα, του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και της συνάθροισης των πιστών στους ναούς, εξέφρασε από τον άδειο μητροπολιτικό ιερό ναό Αθηνών, όπου χοροστάτησε στην Ακολουθία του Ακάθιστου Ύμνου, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος.
«Δεν έκλεισαν τις εκκλησίες με χαρά, τις έκλεισαν με δυσκολία και με πόνο, αλλά δεν γινόταν αλλιώς», τόνισε απόψε, και πρόσθεσε ότι «τις κλείσαμε για να μη γίνουν τα πράγματα χειρότερα».
Επιπρόσθετα, έκανε λόγο για τη Θεία Ευχαριστία, με χρήση παραδείγματος από το παρελθόν, όταν σε παρόμοια κατάσταση στα νησιά Τήνος και Πάρος, προκειμένου να επιβιώσουν, ο τότε Αρχιεπίσκοπος έδωσε ευλογία, παρόλο που ήταν Μεγάλη Εβδομάδα, να μη νηστέψουν για να αντέξουν τις αρρώστιες. Επ’ αυτού, αναφέρθηκε και στην Αγία Μαρία την Αιγυπτία, που έζησε ακοινώνητη στην έρημο για πολλά χρόνια και όμως έγινε αγία.
Ο Μακαριώτατος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς όλους όσοι παλεύουν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ενώ ζήτησε να σηκωθεί όρθιος ο λαός από τα σπίτια του, τις «κατ’ οίκον εκκλησίες», όπως τα χαρακτήρισε, και να ψάλουν όλοι μαζί “τη Υπερμάχω”.
Σε ό,τι αφορά τον εορτασμό του Πάσχα, επισήμανε ότι «όλοι θέλουμε να το γιορτάσουμε, αλλά πρέπει να υπακούσουμε. Ας φύγει αυτή η λαίλαπα και να γιορτάσουμε».
Ακολούθως, μίλησε για κάποια άτομα τα οποία έζησαν και άλλες τέτοιες δύσκολες στιγμές, πολέμου, πείνας, κατακτήσεων και όμως άντεξαν και το ίδιο ευχήθηκε και για τους πιστούς που τον άκουγαν από τα σπίτια τους… «Εύχομαι να είμαστε πειθαρχικοί και να έχουμε κουράγιο. Εμείς οι μεγαλύτεροι που ζήσαμε κακές μέρες, πολέμους, κατακτήσεις, έρχεται μέσα μας η δύναμη και μας λέει ‘κουράγιο, και αυτό θα περάσει’», πρόσθεσε.
Τέλος, πριν από την απόλυση εμφανίστηκε αισιόδοξος: «Κουράγιο και θα νικήσουμε!»

Παράταση των μέτρων ελέγχου των μετακινήσεων ως τις 27 Απριλίου


Στις σημερινές του ανακοινώσεις ο Ν. Χαρδαλιάς ανέφερε επίσης πως για τους πολίτες με χρόνια προβλήματα υγείας δεν ισχύουν οι περιορισμοί στην άσκηση όπως είναι η απαγόρευση της κολύμβησης, με την προϋπόθεση ότι έχουν μαζί τους σχετικά πιστοποιητικά και ιατρικές γνωματεύσεις.
Ο υφυπουργός έκανε επίσης λόγο για αυξημένη κίνηση που παρουσιάστηκε σήμερα σε παραδρόμους των εθνικών οδών και προειδοποίησε πως το κράτος θα δείξει μηδενική ανοχή σε όσους δεν πειθαρχούν στις οδηγίες.
Σήμερα ο καθηγητής λοιμωξιολόγος και εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας Σωτήρης Τσιόδρας ανακοίνωσε 60 νέα κρούσματα και εννέα θανάτου. Ο συνολικός αριθμός των απωλειών από τον κορονοϊό στην Ελλάδα φτάνει τους 68, ενώ τα συνολικά κρούσματα ανέρχονται σε 1.673. Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας ανέρχεται σε 92, ενώ δέκα ασθενείς έχουν βγει από τις ΜΕΘ. Από το σύνολο των θανάτων, το 91% είχε υποκείμενο νόσημα ή ήταν ηλικίας άνω των 70 ετών.

3 Απριλίου 2020

Σκλαβενίτης: Συνεργασία με την West Postal Services για παραδόσεις σε όλη την Ελλάδα


Η West Postal Services ανταποκρινόµενη στις απαιτήσεις των εξελίξεων και ακολουθώντας πιστά τις αξίες της, υποστηρίζει ενεργά τον δύσκολο αγώνα των εταιρειών στον κλάδο του Retail να καλύψουν άµεσα και µε ασφάλεια τις καθηµερινές ανάγκες των καταναλωτών μέσω της υπηρεσίας της «Door to Door Ανέπαφα».
Η συνεργασία µε το δίκτυο Καταστηµάτων της αλυσίδας Supermarket Σκλαβενίτης, έρχεται να ενισχύσει την καθηµερινή παράδοση των αγαθών στο σπίτι, συµβάλλοντας στον περιορισµό των µετακινήσεων για όσο διάστηµα οι συνθήκες το απαιτούν.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Δωρεά εξοπλισμού για την υποστήριξη πάνω από 30 κλινών ΜΕΘ


Δωρεά εξοπλισμού νέας γενιάς και διεθνώς καινοτόμου λογισμικού, για την υποστήριξη
πάνω από 30 κλινών ΜΕΘ κάνει η ΑΒ Βασιλόπουλος.
Το συνολικό κόστος της δωρεάς ανέρχεται σε 494.000 ευρώ και καλύπτει κρίσιμες ανάγκες σε εξοπλισμό για Μονάδες Εντατικής Θεραπείας 
Η δωρεά περιλαμβάνει εξοπλισμό που αξιοποιεί AI τεχνολογίες, καθώς και ένα πρότυπο σύστημα διαχείρισης δεδομένων, το οποίο θα είναι ένα από τα πρώτα που θα εγκατασταθούν σε Δημόσια Νοσοκομεία.  

2 Απριλίου 2020

Γιατί καθυστερούν τόσο οι παραδόσεις των παραγγελιών από τα σούπερ μάρκετ


Το ότι η ζήτηση για παράδοση κατ’ οίκον από τα σούπερ μάρκετ έχει εκτιναχθεί είναι γνωστό. Όπως επίσης ότι ο χρόνος που χρειάζεται για να φτάσουν τα ψώνια σπίτι μετριέται σε εβδομάδες. Αυτό που όμως δεν είναι τόσο γνωστό, όπως μου έλεγαν στελέχη του κλάδου, είναι ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται σε έλλειψη… οχημάτων. Όπως μου εξηγούσαν, αυτή τη στιγμή στην αγορά δεν υπάρχουν αρκετά  ειδικά βανάκια-ψυγεία για να μεταφερθούν οι παραγγελίες και έτσι, όσο κόσμο και αν προσλάβουν, οι δουλειά δεν μπορεί να βγει. Μάλιστα, ακόμα και αν ήθελαν να αγοράσουν ή να νοικιάσουν επιπλέον οχήματα, αυτό δεν είναι εφικτό, καθώς δεν γίνονται αρκετές ταξινομήσεις και δεν έχει νόημα τα βανάκια να έρθουν σε 3 ή 4 μήνες από σήμερα.