21 Απριλίου 2020

Παγκόσμια μείωση 20% στις πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020


Η ένταση και η παγκόσμια διασπορά του Covid-19 έχει τροποποιήσει επί τα χείρω τις προβλέψεις των ειδικών σχετικά με τα αρνητικά αποτελέσματα της πανδημίας στον τομέα της κατασκευής και της εμπορίας αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την PSA, που σήμερα Τρίτη 21 Απριλίου ανακοίνωσε τα οικονομικά μεγέθη του πρώτου της τριμήνου, σε επίπεδο έτους οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθούν κατά 25% στην Ευρώπη, 10% στην Κίνα, 25% στη Λατινική Αμερική και 20% στη Ρωσία. Ο γαλλικός όμιλος των Peugeot, Citroen, DS, Opel και Vauxhall δεν εξετάζει τις επιπτώσεις στην αγορά της βόρειας Αμερικής, καθώς δεν δραστηριοποιείται σε αυτή.
Μόνο για την Ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία ταξινομούνται κάθε χρόνο περίπου 15.000.000 επιβατικά οχήματα, η μείωση της τάξης του 25% σημαίνει 3.750.000 λιγότερες πωλήσεις.
Παγκόσμια η ύφεση
Σύμφωνα με την LMC Automotive, εταιρεία συμβούλων στο χώρο του αυτοκινήτου, η παγκόσμια παραγωγή επιβατικών οχημάτων αναμένεται τώρα να μειωθεί περισσότερο από 20% τοις εκατό σε περίπου 71 εκατομμύρια μονάδες το 2020, ως αποτέλεσμα της πανδημίας.
Αυτή η απότομη πτώση, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που αναμενόταν νωρίτερα φέτος, πιθανότατα θα κοστίσει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία 19 εκατομμύρια μονάδες σε χαμένη παραγωγή το 2020. Μάλιστα, σύμφωνα με την LMC, τα πράγματα μπορεί να αποδειχτούν ακόμα χειρότερα στη συνέχεια, αν η άρση του lockdown σε συγκεκριμένες χώρες αργήσει ή αν ο κορονοϊός επανέλθει αργότερα μέσα στο έτος.
Στη Βόρεια Αμερική, όπου το μεγαλύτερο μέρος των εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων παραμένει κλειστό τον Απρίλιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να καθυστερήσουν τις παρουσιάσεις ή τις προγραμματισμένες ανανεώσεις αρκετών νέων μοντέλων, όπως το Tesla Model Y, το Ford Mustang Mach-E και το facelift του Jeep Grand Cherokee.

11 Απριλίου 2020

ΘΕΣγάλα: Συνεργασία και με την Γαλαξίας


Στα ράφια και της αλυσίδας σουπερμάρκετ Γαλαξίας αναμένεται να βρεθούν σύντομα, σύμφωνα με πληροφορίες, προϊόντα της του ΘΕΣγάλα.
Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα ο Θεσσαλικός Συνεταιρισμός επέκτεινε, επίσης,  τη δραστηριότητα της διανομής προϊόντων του στη γνωστή αλυσίδα λιανεμπορίου Σκλαβενίτης. Συγκεκριμένα, η συνεργασία έχει ξεκινήσει από τις αρχές Απριλίου και αφορά αρχικά τη διάθεση γάλακτος ΘΕΣγάλα της γνωστής αλυσίδας στο νομό Αττικής έχοντας σκοπό τη δημιουργία ενός νέου ανταγωνιστικού σχήματος στον χώρο της λιανικής τροφίμων.

Ο όμιλος Σκλαβενίτη, μια 100% Ελληνική εταιρία, αποτελεί τον μεγαλύτερο όμιλο λιανεμπορίου στην Ελλάδα και αριθμεί 497 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ο ΘΕΣγάλα είχε ήδη προχωρήσει σε μια νέα στρατηγική συνεργασίας με τον Όμιλο Σκλαβενίτη στη Θεσσαλία τον Δεκέμβριο 2019

10 Απριλίου 2020

ΙΕΛΚΑ: Στα 53,66 ευρώ το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι του 2020 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ


Στα 53,66 ευρώ υπολογίζεται το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι του 2020 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Στα 53,66 ευρώ υπολογίζεται το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι του 2020 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μειωμένο κατά 0,4% σε σχέση με το 2019 που ήταν 53,86 ευρώ. Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Σημειώνεται ότι η έρευνα τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ) στην Ελλάδα το Πάσχα 2020 βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που συνέλεξαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και αφορούν τις τιμές της μεγάλης εβδομάδας.
Τα προϊόντα που αναλύθηκαν αποτελούν αντιπροσωπευτικά προϊόντα του πασχαλινού τραπεζιού για τους Έλληνες καταναλωτές και η επιλογή τους έγινε από εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς.
Τα προϊόντα που εξετάστηκαν είναι: Αρνί Ελληνικό, Κατσίκι Ελληνικό, Αυγά 6αδα, Τσουρέκι, Ξύδι, Αλεύρι για όλες τις χρήσεις, Μουστάρδα, Φέτα, Γιαούρτι, Κρασί Μοσχοφίλερο, Μπύρες, Πατάτες, Ντομάτες, Βούτυρο, Μαρούλι, Φύλλο κρούστας, Αναψυκτικό τύπου Cola.
Όπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το μέσο εύρος τιμών εντός των εξεταζόμενων κατηγοριών παραμένει υψηλό με 32%, καταδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές για άλλη μία χρονιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλο εύρος εναλλακτικών επιλογών (διαφορετικές ποικιλίες, ποιότητες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αξιοποίηση προσφορών και εκπτώσεων. Σημαντικό ρόλο για άλλη μια χρονιά αναμένεται να παίξει και η παρατηρούμενη το τελευταίο διάστημα ένταση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τις προμηθευτικές εταιρείες με τη μορφή παροχής επιπλέον εκπτώσεων, επιπλέον ποσοτήτων, δωροεπιταγών, εκπτωτικών κουπονιών κλπ, η οποία αφορά σχεδόν το σύνολο των εποχιακών προϊόντων και εκτιμάται ότι παρέχει επιπλέον όφελος περίπου 13% κατά μέσο όρο στους καταναλωτές που θα τις επιλέξουν.
Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι η τιμή του αρνιού
Η τιμή του αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ την Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να διαμορφωθεί στα ίδια επίπεδα περίπου με το προηγούμενο έτος παρουσιάζοντας ελάχιστες διακυμάνσεις.
Συγκεκριμένα η μέση τιμή του αρνιού την Μεγάλη εβδομάδα αναμένεται να είναι κατά 0,19 ευρώ μειωμένη (-3%) το 2020 σε σχέση με το 2019 στα 5,80 ευρώ έναντι 5,99 ευρώ κατά Μ.Ο.
Η τιμή του κατσικιού αναμένεται να είναι μειωμένη κατά 0,09 ευρώ (-1%) το 2020 σε σχέση με το 2019 στα 6,48 ευρώ ανά κιλό κατά Μ.Ο. έναντι 6,57 ευρώ.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, ωστόσο η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού εφέτος, όπως καταγράφεται στα στοιχεία που ακολουθούν της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, αναμένεται να είναι μειωμένη.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, αυτές οι τιμές είναι ενδεικτικές και βασίζονται σε εκτιμήσεις και πως ανάλογα με τη ζήτηση της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ επίσης δεν εμπεριέχουν τις προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο.

9 Απριλίου 2020

Κορωνοϊός: 4 tips για ασφαλείς αγορές στο σούπερ μάρκετ


Στο κλίμα της πανδημίας του Covid-19, καθημερινές συνήθειες όπως τα ψώνια στη λαϊκή ή το σούπερ μάρκετ έχουν μετατραπεί σε αγχωτική περιπέτεια. Ένας επιστήμονας δίνει συμβουλές για αγορές χωρίς φόβο
Τα ψώνια και οι αγορές για απλές οικιακές ανάγκες εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού, έχουν μετατραπεί σε πραγματική περιπέτεια, με τον κόσμο να ανησυχεί σχετικά με τον τρόπο που πρέπει πια να πραγματοποιείται η άλλοτε ανέμελη καθημερινή συνήθεια.
Η άποψη ενός εξειδικευμένου επιστήμονα τροφίμων θα ήταν παραπάνω από αναγκαία. Ο καθηγητής Donald Schaffner από το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων στη Σχολή Περιβαλλοντικών και Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Rutgers, δίνει κάποιες χρήσιμες συμβουλές:
1. Αξιολογήστε κατά πόσο είναι αναγκαίες οι αγορές
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξετάζει κανείς είναι η αναγκαιότητα επίσκεψης καταστημάτων, καθώς οι αυστηρές οδηγίες συνιστούν περιορισμό των μετακινήσεων και συνωστισμό.
2. Εάν ανήκετε στις ευπαθείς ομάδες, αναθέστε τα ψώνια σε κάποιον άλλο

Nielsen: 27,5% ο ρυθμός ανάπτυξης του λιανεμπορίου τροφίμων στην Covid-19 περίοδο

Με βάση τις μετρήσεις της Nielsen και συγκεκριμένα την περίοδο που ξεκινά από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου ως και της 22 Μαρτίου, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 27,5%. Την μεγαλύτερη θετική συνεισφορά σε αυτή την ανάπτυξη, λόγω της μεγάλης συμμετοχής τους στο συνολικό καλάθι, την πραγματοποιούν τα Τρόφιμα & Ποτά, τα οποία στο σύνολό τους αναπτύσσονται με 28,4%, ωστόσο τα μεγαλύτερα ποσοστά ανάπτυξης, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, τα παρουσιάζουν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, τα οποία κινήθηκαν στο +70,0% και +43,7% αντίστοιχα.
Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης εξακολουθεί να το παρουσιάζει η Θεσσαλονίκη, με 33,5%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,7%, καθώς και η Αττική με 27,7%.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται ορισμένες επιλεγμένες κατηγορίες, τρόφιμου και μη, οι οποίες παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους σε αξία την εν λόγω περίοδο (24/02/20-22/03/20) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (25/02/19-24/03/19):

πηγη

8 Απριλίου 2020

Σουπερμάρκετ: Με +30,4% «τρέχει» η αγορά

Αν και το πρόσημο παρέμεινε θετικό η ανοδική τροχιά των πωλήσεων στα σουπερμάρκετ φαίνεται πως επιβραδύνθηκε καθώς την εβδομάδα 23/03/2020-29/03/2020 η άνοδος που καταγράφηκε ήταν 11,5%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΙRI.
Υπενθυμίζεται πως την εβδομάδα 16/03/2020-22/03/2020 σημειώθηκε άνοδος 32,6% ενώ η μεγαλύτερη, μέχρι στιγμής, αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε την εβδομάδα 09/03/2020-15/03/2020 και ανήλθε σε 95,7% / Την εβδομάδα 24/02/20 – 01/03/20 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ημερολογιακή εβδομάδα (25/02/19 – 03/03/19) καταγράφηκε άνοδος της τάξης του 41,8% όσον αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά ενώ την επόμενη εβδομάδα  (01/03/200-08/03/2020) υπήρξε κάμψη 17%.

Μy market: 2,5 εκατ. στους εργαζομένους

Από την πρώτη μέρα της κρίσης και ειδικότερα από την πρώτη μέρα των έκτακτων μέτρων που ελήφθησαν από τις Αρχές, οι εργαζόμενοι των My market, των METRO Cash & Carry  και των Κέντρων Διανομής της εταιρείας, ανταποκρίθηκαν στο έργο της εξυπηρέτησης κάθε πελάτη μας σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Με έντονη την αίσθηση της ευθύνης και ξεπερνώντας πολλές και καθημερινές δυσκολίες, στάθηκαν αποτελεσματικά στο ύψος των εξαιρετικά δύσκολων και απαιτητικών περιστάσεων. Για το χρονικό διάστημα μέσα στο μήνα Μάρτιο κατά το οποίο οι άνθρωποι μας κλήθηκαν και εργάστηκαν με ξεχωριστό θάρρος υπό εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες, η εταιρεία θα προχωρήσει σε πρόσθετες αμοιβές  των εργαζομένων κατά 2.500.000 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, για να υποστηρίξουμε τη δουλειά όλων, προχωρούμε σε 450 προσλήψεις  για τις ανάγκες των My market, του E-Shop και των Κέντρων Διανομής.
Δυστυχώς, ο αγώνας μας εναντίον της πανδημίας δεν έχει ακόμα τελειώσει. Συνεχίζεται και απαιτεί από όλους μας δύναμη, υπομονή και ειδικά στήριξη των ανθρώπων που το έχουν περισσότερη ανάγκη. Στα My market θα συνεχίσουμε να δίνουμε καθημερινά τον αγώνα αυτόν, μέχρι να τον κερδίσουμε. Όλοι μαζί. Στηρίζοντας τον Άνθρωπο. Στηρίζοντας τους ανθρώπους μας.

6 Απριλίου 2020

ΙΕΛΚΑ: Δεν υπάρχει ανησυχία για την επάρκεια και το εύρος των προϊόντων στα σουπερμάρκετ


Με 4.500 καταστήματα σουπερμάρκετ η Ελλάδα διαθέτει το πιο πυκνό δίκτυο στην Ευρώπη για άμεση εξυπηρέτηση των καταναλωτών
Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) αξιοποιώντας τη βάση δεδομένων του και τις έρευνες που έχει εκπονήσει τα τελευταία χρόνια (αλλά και άλλοι φορείς) συνέλλεξε βασικά μεγέθη τα οποία καταδεικνύουν την επάρκεια της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων και την εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού.
Σε σχέση με την επάρκεια των αγαθών:
  • Πάνω από 70 αλυσίδες σουπερμάρκετ και πάνω από 10 ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ εξυπηρετούν το ελληνικό κοινό
  • Πάνω από 2.500 προμηθευτές συνεργάζονται με τα σουπερμάρκετ για να τα προμηθεύουν αποτελεσματικά με πάνω από 20.000 κωδικούς προϊόντων
  • 4 μήνες είναι η μέση συνολική χρονική επάρκεια των αποθεμάτων στη συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων που διαθέτουν σε μόνιμη βάση τα σουπερμάρκετ και οι προμηθευτές τους
  • 92% των καταστημάτων σουπερμάρκετ στην Ελλάδα ανεφοδιάζονται την ίδια ή την επόμενη ημέρα
  • 420 εκατ. ευρώ ξοδεύουν σε ετήσια βάση τα σουπερμάρκετ για να διασφαλίσουν τη συνεχή ροή προϊόντων στα καταστήματα τους
  • Σε σχέση με την εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού





  • 90.000 εργαζόμενοι απασχολούνται καθημερινά για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών
  • 180 εκατ. εργατοώρες αφιερωμένες στην υπηρεσία των Ελλήνων καταναλωτών
  • 4.500 καταστήματα καλύπτουν πλήρως όλες τις γεωγραφικές περιοχές και το πιο πυκνό δίκτυο καταστημάτων στην Ευρώπη
  • 1,7 εκατ. τ.μ. επιφάνειας πωλήσεων στα καταστήματα για την ασφαλή και ομαλή εξυπηρέτηση των Ελλήνων καταναλωτών
  • 1,5 δις ευρώ επένδυσαν τα σουπερμάρκετ την τελευταία 5ετία για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του δικτύου τους

5 Απριλίου 2020

Πώς να μείνετε ασφαλείς όταν κάνετε αγορές online - 7 χρήσιμες συμβουλές από τη Visa

Σήμερα περισσότερο από ποτέ, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν γίνει μέρος της καθημερινής μας ζωής, διευκολύνοντας τις ασφαλείς αγορές χωρίς φυσική παρουσία σε κατάστημα.
Μπορούμε για παράδειγμα να αγοράσουμε τα είδη τροφίμων της εβδομάδας και άλλα βασικά αγαθά ή να νοικιάσουμε ταινίες, χωρίς να χρειαστεί να βγούμε από το σπίτι.
Καθώς όλο και συχνότερα αγοράζουμε αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτυακών καταστημάτων, θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι το κάνουμε με ασφάλεια.
Το οικοσύστημα πληρωμών εργάζεται σκληρά για να διατηρήσει ασφαλείς τις αγορές μας.
Χρησιμοποιεί πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας για την πρόληψη της απάτης, την προστασία των δεδομένων μας, αλλά και για να αποζημιωθούμε εάν κάποιος χρησιμοποιήσει την κάρτα μας χωρίς την άδειά μας.
Οι συμβουλές της Visa
Ωστόσο, θα πρέπει και οι ίδιοι οι καταναλωτές είναι προσεκτικοί στις αγορές τους, ώστε να μην πέσουν θύματα απάτης.

Η Visa προτείνει 7 σημαντικά μέτρα που μπορούμε να πάρουμε για ασφαλείς online συναλλαγές:

4 Απριλίου 2020

Ιερώνυμος : «Δεν έκλεισαν τις εκκλησίες με χαρά, τις έκλεισαν με δυσκολία και με πόνο, αλλά δεν γινόταν αλλιώς»

Τον προβληματισμό του για τα δύο μεγάλα γεγονότα που έχουν βρεθεί στην επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα, του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και της συνάθροισης των πιστών στους ναούς, εξέφρασε από τον άδειο μητροπολιτικό ιερό ναό Αθηνών, όπου χοροστάτησε στην Ακολουθία του Ακάθιστου Ύμνου, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος.
«Δεν έκλεισαν τις εκκλησίες με χαρά, τις έκλεισαν με δυσκολία και με πόνο, αλλά δεν γινόταν αλλιώς», τόνισε απόψε, και πρόσθεσε ότι «τις κλείσαμε για να μη γίνουν τα πράγματα χειρότερα».
Επιπρόσθετα, έκανε λόγο για τη Θεία Ευχαριστία, με χρήση παραδείγματος από το παρελθόν, όταν σε παρόμοια κατάσταση στα νησιά Τήνος και Πάρος, προκειμένου να επιβιώσουν, ο τότε Αρχιεπίσκοπος έδωσε ευλογία, παρόλο που ήταν Μεγάλη Εβδομάδα, να μη νηστέψουν για να αντέξουν τις αρρώστιες. Επ’ αυτού, αναφέρθηκε και στην Αγία Μαρία την Αιγυπτία, που έζησε ακοινώνητη στην έρημο για πολλά χρόνια και όμως έγινε αγία.
Ο Μακαριώτατος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς όλους όσοι παλεύουν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ενώ ζήτησε να σηκωθεί όρθιος ο λαός από τα σπίτια του, τις «κατ’ οίκον εκκλησίες», όπως τα χαρακτήρισε, και να ψάλουν όλοι μαζί “τη Υπερμάχω”.
Σε ό,τι αφορά τον εορτασμό του Πάσχα, επισήμανε ότι «όλοι θέλουμε να το γιορτάσουμε, αλλά πρέπει να υπακούσουμε. Ας φύγει αυτή η λαίλαπα και να γιορτάσουμε».
Ακολούθως, μίλησε για κάποια άτομα τα οποία έζησαν και άλλες τέτοιες δύσκολες στιγμές, πολέμου, πείνας, κατακτήσεων και όμως άντεξαν και το ίδιο ευχήθηκε και για τους πιστούς που τον άκουγαν από τα σπίτια τους… «Εύχομαι να είμαστε πειθαρχικοί και να έχουμε κουράγιο. Εμείς οι μεγαλύτεροι που ζήσαμε κακές μέρες, πολέμους, κατακτήσεις, έρχεται μέσα μας η δύναμη και μας λέει ‘κουράγιο, και αυτό θα περάσει’», πρόσθεσε.
Τέλος, πριν από την απόλυση εμφανίστηκε αισιόδοξος: «Κουράγιο και θα νικήσουμε!»