Η ένταση και η παγκόσμια διασπορά του Covid-19 έχει
τροποποιήσει επί τα χείρω τις προβλέψεις των ειδικών σχετικά με τα αρνητικά
αποτελέσματα της πανδημίας στον τομέα της κατασκευής και της εμπορίας
αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την PSA, που σήμερα Τρίτη 21 Απριλίου
ανακοίνωσε τα οικονομικά μεγέθη του πρώτου της τριμήνου, σε επίπεδο έτους οι ταξινομήσεις νέων
αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθούν κατά 25% στην Ευρώπη, 10% στην Κίνα, 25% στη
Λατινική Αμερική και 20% στη Ρωσία. Ο γαλλικός όμιλος των Peugeot,
Citroen, DS, Opel και Vauxhall δεν εξετάζει τις επιπτώσεις στην αγορά της
βόρειας Αμερικής, καθώς δεν δραστηριοποιείται σε αυτή.
Μόνο για την Ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία ταξινομούνται
κάθε χρόνο περίπου 15.000.000 επιβατικά οχήματα, η μείωση της τάξης του 25%
σημαίνει 3.750.000 λιγότερες πωλήσεις.
Παγκόσμια η ύφεση
Σύμφωνα με την LMC Automotive, εταιρεία συμβούλων στο
χώρο του αυτοκινήτου, η παγκόσμια
παραγωγή επιβατικών οχημάτων αναμένεται τώρα να μειωθεί περισσότερο από 20%
τοις εκατό σε περίπου 71 εκατομμύρια μονάδες το 2020, ως αποτέλεσμα της
πανδημίας.
Αυτή η απότομη πτώση, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που
αναμενόταν νωρίτερα φέτος, πιθανότατα θα κοστίσει στην παγκόσμια
αυτοκινητοβιομηχανία 19 εκατομμύρια μονάδες σε χαμένη παραγωγή το 2020.
Μάλιστα, σύμφωνα με την LMC, τα πράγματα μπορεί να αποδειχτούν ακόμα χειρότερα
στη συνέχεια, αν η άρση του lockdown σε συγκεκριμένες χώρες αργήσει ή αν ο
κορονοϊός επανέλθει αργότερα μέσα στο έτος.
Στη Βόρεια Αμερική, όπου το μεγαλύτερο μέρος των
εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων παραμένει κλειστό τον Απρίλιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να
καθυστερήσουν τις παρουσιάσεις ή τις προγραμματισμένες ανανεώσεις αρκετών νέων
μοντέλων, όπως το Tesla Model Y, το Ford Mustang Mach-E και το facelift του
Jeep Grand Cherokee.