23 Νοεμβρίου 2017

Νέα επάνοδος έκπληξη από τη Spar

Μεσαία και μικρά σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε θέσεις μάχης ήδη για ένα τζίρο που τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί από τα 14 δισ. (προ κρίσης) στα 9 δισ. περίπου.
Τα μικρά και μεσαία καταστήματα αντιμετωπίζουν ένα πολύ σκληρό ανταγωνιστικό περιβάλλον που εντείνεται από την σφοδρότητα της οικονομικής κρίσης και την συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης. Όμως περνούν στην αντεπίθεση λαμβάνοντας ενεργό ρόλο στη διαδικασία ανακατατάξεων του κλάδου, διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη την τελευταία διετία.
Η αλυσίδα καταστημάτων super market SPAR, μετά το τέλος της συνεργασίας της με τη αλυσίδα σουπερμάρκετ Βερόπουλο ετοιμάζει την επανείσοδο της στην ελληνική αγορά.

1 Νοεμβρίου 2017

Τα νοικοκυριά έκοψαν και τα βασικά για να βγει ο μήνας

Κάθε χρόνο μπαίνουν και λιγότερα προϊόντα στο καλάθι του σουπερμάρκετ. Μέσα στη διετία 2015 - 2017 η μέση μηνιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών για τις αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ μειώθηκε κατά 41 ευρώ, με αποτέλεσμα από τα 280 ευρώ που ήταν το 2015 να μειωθεί το πρώτο τετράμηνο του 2017 στα 239 ευρώ.
Σύμφωνα με ανάλυση της ΕΣΕΕ, μεταξύ των ετών 2010 και 2017 οι συνολικές δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών μειώθηκαν κατά 36 δισεκατομμύρια ευρώ και συγκεκριμένα από τα 152 δισεκατομμύρια ευρώ περιορίσθηκαν στα 116 δισεκατομμύρια ευρώ.

21 Οκτωβρίου 2017

Icap: Πτώση στην αγορά των σούπερ μάρκετ το 2016

Πτωτική πορεία καταγράφει η αγορά των σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από τα ευρήματα
έρευνας που εκπόνησε η Icap Group. Σύμφωνα με την έρευνα, η καθοδική πορεία στον κλάδο των σούπερ μάρκετ αποδίδεται και στην οικονομική κατάσταση της χώρας, η οποία έχει οδηγήσει στη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.

Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα, οι συνολικές πωλήσεις (μέγεθος αγοράς) των επιχειρήσεων του κλάδου των σούπερ μάρκετ και Cash & Carry, έπειτα από μία τετραετία (2010-2013) συνεχούς μείωσης, παρουσίασαν οριακά θετική μεταβολή (0,6%), το 2014. Ωστόσο, το 2015, η αγορά εκτιμάται ότι επέστρεψε σε αρνητικούς ρυθμούς μεταβολής και συρρικνώθηκε κατά 1,6%. Η πτωτική τάση εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2016. Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ και Cash & Carry περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό εταιρειών, οι κυριότερες των οποίων ελέγχουν γνωστές και εδραιωμένες αλυσίδες καταστημάτων. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα έντονος, λόγω και της οικονομικής κατάστασης της χώρας, η οποία έχει οδηγήσει στη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.

1.200 ευρώ λιγότερα το χρόνο ξοδεύουν τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2009

Εκμεταλλευόμενοι τις συνεχείς προσφορές των σούπερ μάρκετ, αλλά και περιορίζοντας λόγω κρίσης τις αγορές τους, τα νοικοκυριά ξοδεύουν σήμερα 19% λιγότερα έναντι του 2009.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε μηνιαία σε είδη παντοπωλείου 5.578 ευρώ, ενώ το 2016 δαπανούσε 4.367 ευρώ, δηλαδή 1.211 ευρώ λιγότερα ανά έτος.
Η μείωση στη δαπάνη που καταγράφεται στα είδη παντοπωλείου οφείλεται πέρα από τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του καταναλωτικού κοινού, στις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες.

29 Σεπτεμβρίου 2017

Στην ΟΠΤΙΜΑ το Κατίκι Δομοκού

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Γ.ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ αποφάσισε, την Πέμπτη  28/09/2017, την πώληση του 70% των μετοχών, τις οποίες κατέχει στην εταιρεία ΔΟΜΟΚΟΣ Α.Ε., η οποία παράγει το προϊόν «Κατίκι Δομοκού».
Αγοράστρια των εν λόγω μετοχών είναι η εταιρεία ΟΠΤΙΜΑ ΑΕ, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο παραγωγής και εμπορίας τυροκομικών και γαλακτοκομικών προϊόντων.
Το συνολικό τίμημα ανέρχεται στο ποσόν των €5.4εκ για το σύνολο της εταιρείας, εκ των οποίων €1,5εκ αφορά σε τραπεζικό δανεισμό της ΔΟΜΟΚΟΣ ΑΕ, ο οποίος θα αναληφθεί από τον αγοραστή.
Από τη συναλλαγή, η Π.Γ.ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ θα εισπράξει το ποσό των €2,7εκ περίπου και θα εγγράψει κέρδος €2,07εκ σε ενοποιημένο επίπεδο.

Πηγη.businessnews.gr

Γαλαξίας: Τζίρος πάνω από μισό δις ευρώ το 2016

"Καλπάζει" ο Γαλαξίας με τον τζίρο να ξεπερνά το μισό δις ευρώ το 2016 σε μια αγορά που σημείωσε "καθίζηση" στην κατανάλωση. 
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της ΠΕΝΤΕ ΑΕΕΕ (Γαλαξίας), ο τζίρος της ενισχύθηκε κατά 9,74%, "σπάζοντας" το φράγμα του μισού με αποτέλεσμα να ανέλθει στα 519 εκατ. ευρώ έναντι 473 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ τα καθαρά της κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 69% στα 21,3 εκατ. ευρώ από 12,6 εκατ. ευρώ που ήταν το 2015.
Σημαντική είναι και η ενίσχυση των ταμειακών διαθεσίμων της τα οποία άγγιξαν τα 75 εκατ. ευρώ από 49,6 εκατ. ευρώ το 2015, η καθαρή της θέση βελτιώθηκε κατά 12% και τα ιδία κεφάλαιά της κατά 11,81% στα 156 εκατ. ευρώ έναντι 139,6 εκατ. ευρώ.

MEΤΡΟ ΑΕΒΕ: Αύξηση τζίρου κατά 31,29% το 2016

Με ενίσχυση των πωλήσεών της κατά 31,29% έκλεισε το 2016 για τη MEΤΡΟ ΑΕΒΕ, μετά και την εξαγορά της αλυσίδας Αφοί Βερόπουλοι. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ΜΕΤΡΟ ανήλθε σε 966,6 εκατ. ευρώ από 736,24 εκατ. ευρώ το 2015. Τα μικτά κέρδη παρουσίασαν αύξηση κατά 27,65% φτάνοντας τα 197 εκατ. ευρώ έναντι 154,3 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ τα κέρδη προ τόκων και φόρων ενισχύθηκαν στα 23,5 εκατ. ευρώ έναντι 22,75 εκατ. ευρώ το 2015. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 18,76 εκατ. ευρώ από 20,44 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν στα 13,3 εκατ. ευρώ από 14,15 εκατ. ευρώ το 2015.

Σκλαβενίτης: Ενίσχυση πωλήσεων και κερδών το 2016

Μια ιδιαίτερη θετική χρονιά ήταν το 2016 για την εταιρία Σκλαβενίτης που σημείωσε αύξηση 32% στα κέρδη μετά φόρων που ανήλθαν στα 33,80 εκατ. ευρώ. Ο Σκλαβενίτης μετά την εξαγορά των καταστημάτων του Μαρινόπουλου, προχωρά δυναμικά το πλάνο ανάπτυξής του με παρουσία σε όλη την Ελλάδα. 
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Σκλαβενίτη ανήλθε στα 1,872 δισ. από 1,745 δισ. ευρώ το 2015 παρουσιάζοντας αύξηση 7,28%.
Τα κέρδη μετά φόρων για την χρήση 2016 ανήλθαν στα 33,8 εκατ. ευρώ (+31,86% σε σχέση με το 2015) και τα ΕBITDA σε 94,88 εκατ. ευρώ (+12,44% σε σχέση με το 2015).

24 Σεπτεμβρίου 2017

Το γάλα έχει... ονοματεπώνυμο

Την υποχρεωτική αναγραφή της προέλευσης στο γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά και την ταυτότητα στα προϊόντα κρέατος προβλέπει το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή.
Σε ότι αφορά το γάλα, εισάγεται υποχρέωση επισήμανσης της προέλευσης του γάλακτος καθώς και του γάλακτος ως συστατικό γαλακτοκομικών προϊόντων τόσο στα προσυσκευασμένα όσο και στα μη προσυσκευασμένα γαλακτοκομικά προϊόντα.
Συγκεκριμένα η επισήμανση της προέλευσης του γάλακτος θα πρέπει να περιλαμβάνει τις εξής ενδείξεις:

19 Σεπτεμβρίου 2017

Οι επόμενες τάσεις στην παγκόσμια αγορά

   
 Η γήρανση του πληθυσμού τα επόμενα χρόνια, η άνοδος της μεσαίας τάξης στις ασιατικές χώρες και από την άλλη η υποβάθμισή της στις ανεπτυγμένες χώρες και ειδικά στην Ευρώπη μετά την κρίση του 2008, η ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση της τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας διαμορφώνουν τις τάσεις στο λιανεμπόριο της επόμενης ημέρας. Τις σημαντικότερες αυτές με ορίζοντα το 2030 εντοπίζει και αναλύει η εταιρεία ερευνών αγοράς Euromonitor International.  Το πόσο γρήγορα θα εντοπίσουν τις τάσεις αυτές οι λιανέμποροι, οι διαφημιστές, οι προμηθευτές και οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ θα καθορίσει σε σημαντικό βαθμό και τη βιωσιμότητα και ανάπτυξη των επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια σε ένα περιβάλλον που παραμένει εξαιρετικά ανταγωνιστικό και γεμάτο προκλήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι 8 μεγάλες τάσεις είναι οι ακόλουθες:
·