29 Απριλίου 2020

Κορoνοϊός: Πού είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας

Πρόστιμο 150 ευρώ για όσους δεν συμμορφώνονται
Υποχρεωτική όρισε τη χρήση μάσκας «κατά τη μετακίνησή μας με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και όταν επισκεπτόμαστε πολυσύχναστους κλειστούς χώρους» ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας, Σωτήρης Τσίορδας, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ενημέρωσής του.

«Η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάσισε να τηρείται αυτό ως υποχρεωτικό μέτρο, εκτός βέβαια αντενδείξεων ιατρικών, για παράδειγμα σε παντοπωλεία, νοσοκομεία, ιατρεία, διαγνωστικά εργαστήρια, κουρεία, κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής», σημείωσε και προσέθεσε

«Όλοι οι πολυσύχναστοι κλειστοί χώροι θα πρέπει να έχουν υποχρεωτική χρήση της μάσκας και για τους εισερχόμενους, αλλά και για τους εργαζόμενους με στενή επαφή με το κοινό, όπως πωλητές και ταμειακούς υπαλλήλους».


Σουπερμάρκετ: Πωλήσεις 1,5 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο

Αύξηση πωλήσεων κατά 12,2%. Άνοδος 13,9% της ιδιωτικής ετικέτας
Με αυξημένα συνολικά έσοδα κατά 12,2% στα 1,5 δισ. ευρώ έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2020 για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ), με την εκτίναξη πωλήσεων να καταγράφεται τον Μάρτιο (+26,9%) και να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα νέα δεδομένα, που έφερε στην αγορά η πανδημία.
Αναλυτικότερα, το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, σύμφωνα με στοιχεία της IRI, τόσο τα προϊόντα σταθερού barcode όσο και τα επί ζυγίω προϊόντα εμφάνισαν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις τους κατά 13,4% και 8,6% αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι τα προϊόντα σταθερού barcode συμμετέχουν με ποσοστό  76% στο συνολικό τζίρο
 Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, και οι 3 Gigacategories που εξετάζει σημείωσαν άνοδο το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε, όπως αναμενόταν, στα είδη νοικοκυριού (Ηousehold) όπου παρατηρείται άνοδος κατά 23,7%, ενώ ακολουθούν με 17,4% τα είδη προσωπικής υγιεινής και τα τρόφιμα με 10,7%.
Τα hyper markets (+2.500 τ.μ.) κατέγραψαν άνοδο 22,7% το πρώτο τρίμηνο του 2020, αξιοποιώντας το πλεονέκτημα του χώρου που διαθέτουν στην σημερινή περίοδο των μέτρων περιορισμού του αριθμού των πελατών  ανά κατάστημα. Ανοδικά κινήθηκαν ωστόσο όλοι οι τύποι καταστήματος, με πλέον ενδεικτική και την αύξηση κατά 9,5% στα μικρά σημεία έως 400 τμ. 
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως τα  PL προϊόντα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 ενίσχυσαν την αξία των πωλήσεών τους κατά 13,9%. Η επίδοση αυτή επί της ουσίας θωράκισε το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας στο 16,2% , όσο δηλαδή ήταν το ποσοστό του μεριδίου της για το σύνολο του 2019. 
ΠΗΓΗ/

Κορoνοϊός: Σχεδόν 1,6 δισ. εργαζόμενοι κινδυνεύουν να χάσουν τα προς το ζην


Περίπου 1,6 δισ. εργαζόμενοι στην ανεπίσημη οικονομία, που αντιστοιχούν περίπου στο ήμισυ του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού, κινδυνεύουν άμεσα να χάσουν τα προς το ζην λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ILO).
Στην τελευταία του έκθεση, ο οργανισμός αυτός των Ηνωμένων Εθνών αύξησε σημαντικά την πρόβλεψη για τον καταστροφικό αντίκτυπο σε απασχόληση και εισοδήματα από τον κορονοϊό, ο οποίος έχει μολύνει πάνω από 3,1 εκατ. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, έχει στοιχίσει τη ζωή σε σχεδόν 220.000 ασθενείς και έχει παραλύσει τις οικονομίες.
«Νομίζω ότι αποτυπώνει με τους πλέον δυσοίωνους όρους ότι η κρίση στην απασχόληση και όλες οι επιπτώσεις της επιδεινώνονται συγκριτικά με τις εκτιμήσεις μας πριν από τρεις εβδομάδες», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ILO Γκάι Ράιντερ σε ενημέρωση των δημοσιογράφων, προβλέποντας «τεράστιο» αντίκτυπο φτώχειας.

27 Απριλίου 2020

ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκαν οι πωλήσεις των εφημερίδων κατά 13,7% το 2019


Κατά το έτος 2019, σε σχέση με το έτος 2018, παρατηρείται μείωση στις συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων, κατά 13,7%, καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), η οποία ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της Έρευνας Ημερήσιου και Περιοδικού Τύπου για το έτος 2019.
Συγκεκριμένα, σημαντική μείωση, σε απόλυτες τιμές, παρατηρείται στις πωλήσεις των πολιτικών εφημερίδων κατά 11,3% και των αθλητικών εφημερίδων κατά 18,2%. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 με το έτος 2017, παρατηρείται μείωση κατά 5,9% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων.
Εν τω μεταξύ, κατά το έτος 2019, σε σχέση με το έτος 2018, παρατηρείται μείωση κατά 3,2% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών. Ειδικότερα, μείωση παρατηρείται στις πωλήσεις όλων των επιμέρους κατηγοριών με εξαίρεση τα παιδικά-κόμικς και αθλητικά περιοδικά όπου παρατηρείται αύξηση κατά 56,9% και 4,6%, αντίστοιχα. Η σημαντικότερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, παρατηρείται στις πωλήσεις των περιοδικών ποικίλης ύλης, κατά 19,4%. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 σε σχέση με το 2017, παρατηρείται μείωση κατά 9,4% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών.
 

23 Απριλίου 2020

Νέο ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ έως 09-05-2020


Το εθνικό πλαίσιο ωραρίου των υπεραγορών τροφίμων (super market) έως και το Σάββατο 9 Μαΐου 2020
Αριθμ. 40587/ 2020 – ΦΕΚ Τεύχος B 1546/22-04-2020
Τροποποίηση του εθνικού πλαισίου ωραρίου λειτουργίας των υπεραγορών τροφίμων (super market) από 25.4.2020 έως και 9.5.2020
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
αποφασίζουμε:
Το εθνικό πλαίσιο ωραρίου των υπεραγορών τροφίμων (super market) από το Σάββατο, 25 Απριλίου 2020 έως και το Σάββατο, 9 Μαΐου 2020 διαμορφώνεται ως εξής:
α) Για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή 07:00 έως 21:00
β) Για το Σάββατο 07:00 έως 20:00.


Σουπερμάρκετ: 1 δισ. ευρώ πωλήσεις την περίοδο της πανδημίας


Συνεχίζεται η ανοδική πορεία των πωλήσεων στα σουπερμάρκετ καθώς την εβδομάδα 06/04/2020-12/02/2020 ή  με άλλα λόγια την εβδομάδα πριν την Μεγάλη εβδομάδα η αύξηση που καταγράφηκε ήταν 35,2%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΙRI.
Υπενθυμίζεται πως την εβδομάδα 30/03/2020-05/04/2020 η αύξηση που καταγράφηκε ήταν 27,6%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΙRI ενώ στο κλείσιμο του Μαΐου (23/03/2020-29/03/2020) είχε σημειωθεί άνοδος 11,5% καταγράφοντας επιβράδυνση σε σχέση με τα μέχρι τότε δεδομένα.

21 Απριλίου 2020

Παγκόσμια μείωση 20% στις πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020


Η ένταση και η παγκόσμια διασπορά του Covid-19 έχει τροποποιήσει επί τα χείρω τις προβλέψεις των ειδικών σχετικά με τα αρνητικά αποτελέσματα της πανδημίας στον τομέα της κατασκευής και της εμπορίας αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την PSA, που σήμερα Τρίτη 21 Απριλίου ανακοίνωσε τα οικονομικά μεγέθη του πρώτου της τριμήνου, σε επίπεδο έτους οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθούν κατά 25% στην Ευρώπη, 10% στην Κίνα, 25% στη Λατινική Αμερική και 20% στη Ρωσία. Ο γαλλικός όμιλος των Peugeot, Citroen, DS, Opel και Vauxhall δεν εξετάζει τις επιπτώσεις στην αγορά της βόρειας Αμερικής, καθώς δεν δραστηριοποιείται σε αυτή.
Μόνο για την Ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία ταξινομούνται κάθε χρόνο περίπου 15.000.000 επιβατικά οχήματα, η μείωση της τάξης του 25% σημαίνει 3.750.000 λιγότερες πωλήσεις.
Παγκόσμια η ύφεση
Σύμφωνα με την LMC Automotive, εταιρεία συμβούλων στο χώρο του αυτοκινήτου, η παγκόσμια παραγωγή επιβατικών οχημάτων αναμένεται τώρα να μειωθεί περισσότερο από 20% τοις εκατό σε περίπου 71 εκατομμύρια μονάδες το 2020, ως αποτέλεσμα της πανδημίας.
Αυτή η απότομη πτώση, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που αναμενόταν νωρίτερα φέτος, πιθανότατα θα κοστίσει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία 19 εκατομμύρια μονάδες σε χαμένη παραγωγή το 2020. Μάλιστα, σύμφωνα με την LMC, τα πράγματα μπορεί να αποδειχτούν ακόμα χειρότερα στη συνέχεια, αν η άρση του lockdown σε συγκεκριμένες χώρες αργήσει ή αν ο κορονοϊός επανέλθει αργότερα μέσα στο έτος.
Στη Βόρεια Αμερική, όπου το μεγαλύτερο μέρος των εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων παραμένει κλειστό τον Απρίλιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να καθυστερήσουν τις παρουσιάσεις ή τις προγραμματισμένες ανανεώσεις αρκετών νέων μοντέλων, όπως το Tesla Model Y, το Ford Mustang Mach-E και το facelift του Jeep Grand Cherokee.

11 Απριλίου 2020

ΘΕΣγάλα: Συνεργασία και με την Γαλαξίας


Στα ράφια και της αλυσίδας σουπερμάρκετ Γαλαξίας αναμένεται να βρεθούν σύντομα, σύμφωνα με πληροφορίες, προϊόντα της του ΘΕΣγάλα.
Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα ο Θεσσαλικός Συνεταιρισμός επέκτεινε, επίσης,  τη δραστηριότητα της διανομής προϊόντων του στη γνωστή αλυσίδα λιανεμπορίου Σκλαβενίτης. Συγκεκριμένα, η συνεργασία έχει ξεκινήσει από τις αρχές Απριλίου και αφορά αρχικά τη διάθεση γάλακτος ΘΕΣγάλα της γνωστής αλυσίδας στο νομό Αττικής έχοντας σκοπό τη δημιουργία ενός νέου ανταγωνιστικού σχήματος στον χώρο της λιανικής τροφίμων.

Ο όμιλος Σκλαβενίτη, μια 100% Ελληνική εταιρία, αποτελεί τον μεγαλύτερο όμιλο λιανεμπορίου στην Ελλάδα και αριθμεί 497 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ο ΘΕΣγάλα είχε ήδη προχωρήσει σε μια νέα στρατηγική συνεργασίας με τον Όμιλο Σκλαβενίτη στη Θεσσαλία τον Δεκέμβριο 2019

10 Απριλίου 2020

ΙΕΛΚΑ: Στα 53,66 ευρώ το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι του 2020 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ


Στα 53,66 ευρώ υπολογίζεται το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι του 2020 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Στα 53,66 ευρώ υπολογίζεται το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι του 2020 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μειωμένο κατά 0,4% σε σχέση με το 2019 που ήταν 53,86 ευρώ. Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Σημειώνεται ότι η έρευνα τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ) στην Ελλάδα το Πάσχα 2020 βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που συνέλεξαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και αφορούν τις τιμές της μεγάλης εβδομάδας.
Τα προϊόντα που αναλύθηκαν αποτελούν αντιπροσωπευτικά προϊόντα του πασχαλινού τραπεζιού για τους Έλληνες καταναλωτές και η επιλογή τους έγινε από εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς.
Τα προϊόντα που εξετάστηκαν είναι: Αρνί Ελληνικό, Κατσίκι Ελληνικό, Αυγά 6αδα, Τσουρέκι, Ξύδι, Αλεύρι για όλες τις χρήσεις, Μουστάρδα, Φέτα, Γιαούρτι, Κρασί Μοσχοφίλερο, Μπύρες, Πατάτες, Ντομάτες, Βούτυρο, Μαρούλι, Φύλλο κρούστας, Αναψυκτικό τύπου Cola.
Όπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το μέσο εύρος τιμών εντός των εξεταζόμενων κατηγοριών παραμένει υψηλό με 32%, καταδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές για άλλη μία χρονιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλο εύρος εναλλακτικών επιλογών (διαφορετικές ποικιλίες, ποιότητες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αξιοποίηση προσφορών και εκπτώσεων. Σημαντικό ρόλο για άλλη μια χρονιά αναμένεται να παίξει και η παρατηρούμενη το τελευταίο διάστημα ένταση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τις προμηθευτικές εταιρείες με τη μορφή παροχής επιπλέον εκπτώσεων, επιπλέον ποσοτήτων, δωροεπιταγών, εκπτωτικών κουπονιών κλπ, η οποία αφορά σχεδόν το σύνολο των εποχιακών προϊόντων και εκτιμάται ότι παρέχει επιπλέον όφελος περίπου 13% κατά μέσο όρο στους καταναλωτές που θα τις επιλέξουν.
Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι η τιμή του αρνιού
Η τιμή του αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ την Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να διαμορφωθεί στα ίδια επίπεδα περίπου με το προηγούμενο έτος παρουσιάζοντας ελάχιστες διακυμάνσεις.
Συγκεκριμένα η μέση τιμή του αρνιού την Μεγάλη εβδομάδα αναμένεται να είναι κατά 0,19 ευρώ μειωμένη (-3%) το 2020 σε σχέση με το 2019 στα 5,80 ευρώ έναντι 5,99 ευρώ κατά Μ.Ο.
Η τιμή του κατσικιού αναμένεται να είναι μειωμένη κατά 0,09 ευρώ (-1%) το 2020 σε σχέση με το 2019 στα 6,48 ευρώ ανά κιλό κατά Μ.Ο. έναντι 6,57 ευρώ.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, ωστόσο η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού εφέτος, όπως καταγράφεται στα στοιχεία που ακολουθούν της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, αναμένεται να είναι μειωμένη.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, αυτές οι τιμές είναι ενδεικτικές και βασίζονται σε εκτιμήσεις και πως ανάλογα με τη ζήτηση της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ επίσης δεν εμπεριέχουν τις προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο.

9 Απριλίου 2020

Κορωνοϊός: 4 tips για ασφαλείς αγορές στο σούπερ μάρκετ


Στο κλίμα της πανδημίας του Covid-19, καθημερινές συνήθειες όπως τα ψώνια στη λαϊκή ή το σούπερ μάρκετ έχουν μετατραπεί σε αγχωτική περιπέτεια. Ένας επιστήμονας δίνει συμβουλές για αγορές χωρίς φόβο
Τα ψώνια και οι αγορές για απλές οικιακές ανάγκες εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού, έχουν μετατραπεί σε πραγματική περιπέτεια, με τον κόσμο να ανησυχεί σχετικά με τον τρόπο που πρέπει πια να πραγματοποιείται η άλλοτε ανέμελη καθημερινή συνήθεια.
Η άποψη ενός εξειδικευμένου επιστήμονα τροφίμων θα ήταν παραπάνω από αναγκαία. Ο καθηγητής Donald Schaffner από το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων στη Σχολή Περιβαλλοντικών και Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Rutgers, δίνει κάποιες χρήσιμες συμβουλές:
1. Αξιολογήστε κατά πόσο είναι αναγκαίες οι αγορές
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξετάζει κανείς είναι η αναγκαιότητα επίσκεψης καταστημάτων, καθώς οι αυστηρές οδηγίες συνιστούν περιορισμό των μετακινήσεων και συνωστισμό.
2. Εάν ανήκετε στις ευπαθείς ομάδες, αναθέστε τα ψώνια σε κάποιον άλλο