16 Δεκεμβρίου 2023

Δύο νέα μέλη καλωσόρισε η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας

 


ΗΈνωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) ανακοινώνει την ένταξη δύο νέων μελών στον οργανισμό, καλωσορίζοντας τις αλυσίδες σουπερμάρκετ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ και DISCOUNT MARKT. Οι δύο αλυσίδες προχώρησαν σε υποβολή αιτήσεων για ένταξη, οι οποίες εγκρίθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης.

Η Κρητική εταιρεία ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ ΑΕ, το νέο Συνδεδεμένο Μέλος της ΕΣΕ, δραστηριοποιείται στο χώρο των Σ/Μ από το 1980, διαθέτοντας σήμερα δίκτυο 40 καταστημάτων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Κρήτης, με περισσότερους από 1.600 εργαζομένους. Η DISCOUNT MARKT - ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, το νέο Τακτικό Μέλος της ΕΣΕ, διαθέτει σύνολο 87 καταστήματα σε βόρεια και κεντρική Ελλάδα και αποτελεί τη μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων στη χώρα.

Με αυτήν τη νέα προσθήκη μελών, δυναμώνει ακόμη περισσότερο η παρουσία, αλλά και το ουσιαστικό έργο της ΕΣΕ, μέσα από την ουσιαστική υποστήριξη που προσφέρει στον κλάδο, συνεισφέροντας στην προσπάθεια για ένα υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον στον τομέα τροφίμων και καταναλωτικών αγαθών, προς όφελος των καταναλωτών.

Ο Γενικός Διευθυντής της ΕΣΕ, Απόστολος Πεταλάς, δήλωσε: «Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας θεωρεί σημαντική και απαραίτητη τη συνεχή διεύρυνσή της, με στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση και ανάπτυξή της σε θεσμικό και συλλογικό επίπεδο. Θέλω να ευχαριστήσω εκ μέρους του ΔΣ τα νέα μας μέλη για την εμπιστοσύνη τους. Η προσθήκη νέων μελών ενισχύει τη δυναμική και τη δέσμευση της ένωσης, στην προαγωγή του Ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων και καταναλωτικών προϊόντων και στη συμβολή της Ένωσης στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».

πηγη https://www.businessnews.gr/

29 Οκτωβρίου 2023

Πού αγοράζουν εξοχικά Έλληνες και ξένοι στην Ελλάδα


 Ποιες περιοχές έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση για εξοχική κατοικία από Έλληνες και ξένους

Την ακτινογραφία της αγοράς εξοχικής κατοικίας με αξιοποίηση των στοιχείων από την πλατφόρμα του Spitogatou έδωσε ο Δημήτρης Μελαχροινός, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Spitogatos στο 24ο Συνέδριο Prodexpo το οποίο ξεκίνησε στις 25 και ολοκληρώνεται στις 26 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Όπως επεσήμανε η ζήτηση για κατοικίες στην Ελλάδα προέρχεται κατά 85% από το εσωτερικό και κατά 15% από το εξωτερικό, με τους περισσότερους ξένους ενδιαφερόμενους να προέρχονται από Γερμανία, Ηνωμένες Πολιτείες, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Στην Ελλάδα, το 20% των ακινήτων χαρακτηρίζονται ως εξοχικές κατοικίες. Φέτος καταγράφεται αύξηση στις ζητούμενες για πώληση τιμές κατά 4,7% καθώς και οι αναζητήσεις για αγορά εξοχικών κατοικιών από το εξωτερικό έχει αυξηθεί κατά 15%.

Η Χαλκιδική αναδεικνύεται σε «πρωταθλητή» των αναζητήσεων για εξοχική κατοικία από χρήστες που ζούνε εκτός Ελλάδας, και ακολουθούν Κυκλάδες, Καβάλα, τα περίχωρα της Θεσσαλονίκης, τα νότια προάστια της Αθήνας, το κέντρο της Αθήνας, τα Δωδεκάνησα, το υπόλοιπο Αττικής, η Μεσσηνία και τα Χανιά.

Αντίθετα, στην κορυφή των αναζητήσεων των Ελλήνων χρηστών για εξοχική κατοικία βρίσκονται τα νότια προάστια της Αθήνας και ακολουθούν υπόλοιπο Αττικής, προάστια Θεσσαλονίκης, Κυκλάδες, κέντρο Αθήνας, Εύβοια, Χαλκιδική, Μαγνησία, νησιά του Αργοσαρωνικού και Μεσσηνία.

31 Μαΐου 2023

Γιατί η αύξηση των επιτοκίων καταθέσεων στην Ελλάδα αφορά σε ελάχιστους

 

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι το 72,5% των καταθετών στην Ελλάδα έχουν λιγότερα από 1000 ευρώ στην άκρη και φυσικά ελέγχουν μόλις το 1,4% των καταθέσεων. Υπάρχει βέβαια και η άλλη όψη του νομίσματος. Οι 7 στους 1000 καταθέτες -πρακτικά μιλάμε για λιγότερα από 70.000 άτομα- ελέγχουν το 42% των συνολικών καταθέσεων της χώρας. Μιλάμε δηλαδή για κοντά στα 80 δις. ευρώ.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την έκθεση του Ταμείου Εγγυήσεων Καταθέσεων η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από λίγα 24ωρα. Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι στην 3ετία 2020-2022 της μεγάλης αύξησης των καταθέσεων οι λίγοι μεγαλοκαταθέτες αύξησαν το μερίδιο τους. Έτσι, σε μια πίτα που μεγάλωσε κατά πολλά δις ευρώ, οι πιο εύποροι κατάφεραν να διευρύνουν κιόλας το δικό τους μερίδιο.

Ιδού τα στοιχεία του 2022:

30 Μαρτίου 2023

52.302 τόνους προϊόντων γιαούρτης κατανάλωσαν πέρυσι οι Έλληνες


 Συνολικά 52.302 τόνους προϊόντων γιαούρτης κατανάλωσαν πέρυσι οι Έλληνες. Ποσότητα σημαντική ωστόσο λιγότερη από τις ποσότητες που καταναλώθηκαν το 2021 και το 2020.

Με βάση τα στοιχεία κατανάλωσης της Circana (IRI) για τις πωλήσεις προϊόντων γιαούρτης από τα σούπερ μάρκετ, την τελευταία τριετία ο όγκος πωλήσεων έχει μειωθεί κατά 5.000 τόνους ενώ η σωρευτική ποσοστιαία μείωση της κατανάλωσης άγγιξε το 10%. Μόνο πέρυσι οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν κατά 6,2% σε σχέση με το 2021. Ωστόσο οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 4,2% στα 227,877 εκατ. ευρώ, λόγω των ανατιμήσεων, από 218,726 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 και 226,158 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020.

Ποιοι όμως μοιράστηκαν τα 227,877 εκατ. ευρώ; Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana η ΦΑΓΕ διατήρησε για μια ακόμη χρονιά τα σκήπτρα της κατανάλωσης τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της υποχώρησαν στην Ελλάδα κατά 10,9% σε αξία και 20,3% σε όγκο. Έτσι το μερίδιο της ΦΑΓΕ υποχώρησε πέρυσι στο 20,2% σε αξία και 22,2% σε όγκο από 24,3% και 23,8% σε αξία και όγκο αντίστοιχα που ήταν το 2021.

Στη δεύτερη θέση με μερίδιο σε αξία 17,8%, από 13,5% το 2021, βρέθηκαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι μεγάλοι κερδισμένοι της κατηγορίας, τα οποία με βάση τον όγκο πωλήσεων και μερίδιο 10,1% από 7,7% το 2021 κατέλαβαν την 4η θέση.

Στην τρίτη θέση υποχώρησε η ΚΡΙ ΚΡΙ παρά το γεγονός ότι το μερίδιο της ενισχύθηκε στο 15,7% σε αξία από 15,1% το 2021 και στο 15,8% σε όγκο από 15% που ήταν το 2021.

19 Μαρτίου 2023

Κρητικός: Επτά νέα καταστήματα από τις αρχές του 2023

 


Ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική αποκτούν τα σχέδια της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός για διαρκή επέκταση του δικτύου της, με τη γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ να παραμένει πιστή στην αναπτυξιακή της στρατηγική. Στρατηγική η οποία συμπυκνώνεται στην ενίσχυση της παρουσίας της σε κάθε γειτονιά της χώρας και την κάλυψη των αναγκών των νοικοκυριών ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας.

Από τις αρχές του 2023 η αλυσίδα έχει ανοίξει επτά νέα καταστήματα σε όλη τη χώρα, δίδοντας συνέχεια στις φιλόδοξες προσπάθειες για επέκταση του δικτύου της που κατέβαλε ήδη από την περασμένη χρονιά. Από τον Ιανουάριο μέχρι και σήμερα η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει εγκαινιάσει πέντε νέα καταστήματα στην επαρχία και δύο καταστήματα εντός Αττικής.

Ειδικότερα, την περασμένη Πέμπτη -16 Μαρτίου- έγιναν τα εγκαίνια του νέου καταστήματος στη Θήβα, στην οδό Επαμεινώνδα 93, ενώ λίγο πριν τα τέλη Φεβρουαρίου άνοιξε τις πύλες του το νέο κατάστημα στην Αμαλιάδα στην οδό Αγίου Τρύφωνος 7.

31 Ιανουαρίου 2023

Τέλος εποχής για την αλυσίδα Γέγος, deal με Μασούτη

 


Στον έλεγχο της αλυσίδας Μασούτης τα εναπομείναντα σουπερ μάρκετ Γέγος, μετά το deal με τον Σκλαβενίτη. Σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες η οικογένεια Γέγου. Ποια καταστήματα περνάνε στον βορειοελλαδίτη λιανέμπορο.ην ολοκλήρωση ενός κύκλου στον κλάδου των σούπερ μάρκετ και την έναρξη ενός νέου σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες για τα μέλη της οικογένειας Γέγου, σηματοδοτεί το deal της ομώνυμης αλυσίδας με την αλυσίδα Μασούτη.

Αργά το απόγευμα της Παρασκευής οι εκπρόσωποι των αλυσίδων Γέγου και Μασούτη υπέγραψαν συμφωνία βάσει της οποίας τα καταστήματα της αλυσίδας Γέγου σε Κερατέα και Αργυρούπολη περνάνε στον έλεγχο του βορειοελλαδίτη λιανέμπορου. Η αλλαγή «σκυτάλης», στα δύο καταστήματα τα οποία σήμερα απασχολούν 30 εργαζόμενους που ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις, θα γίνει την 1η Φεβρουαρίου.

23 Νοεμβρίου 2022

Βazaar: Άνοδος τζίρου 6,59% στα 195 εκατ. ευρώ


Επιτυχημένη χρονιά χαρακτηρίζει το 2021 η αλυσίδα Βazaar, τη διοίκηση της οποίας έχει αναλάβει πλέον ο Γιώργος Βερούκας, μετά την απώλεια του αδελφού του Δήμου τον Φεβρουάριο του 2020.

Συγκεκριμένα, την περασμένη χρονιά η Βazaar κατόρθωσε να καταγράψει αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 6,59%, από τα 183,4 εκατ. ευρώ το 2020 στα 195,58 εκατ. ευρώ το 2021, σε μια επίδοση που η διοίκηση της αλυσίδας κρίνει ικανοποιητική σε σχέση με την αγορά και τον κλάδο που δραστηριοποιείται.

Αυξήσεις μισθών για τους εργαζομένους της ανακοίνωσε η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης

 


Αυξήσεις μισθών για τους εργαζομένους της ανακοίνωσε η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ), οι οποίες έχουν άμεση ισχύ.

Το πακέτο των αυξήσεων και των νέων παροχών ανέρχεται σε ποσό ύψους 25 εκατ. ευρώ για το σύνολο των 29.500 ανθρώπων της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, η Σκλαβενίτης προχωράει σε:

1. Αυξήσεις αποδοχών ύψους 17 εκατομμυρίων ετησίως για 25.800 εργαζομένους από την 1η Νοεμβρίου 2022:

α. Αύξηση αποδοχών ποσοστού έως 5,50% σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές μέχρι 870€.

β. Αύξηση αποδοχών ποσοστού έως 5% σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές μέχρι 930€.

γ. Αύξηση αποδοχών ποσοστού 4% σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές μέχρι και 1.300€.

17 Νοεμβρίου 2022

Θετικό το 2021 για τον κλάδο με αύξηση πωλήσεων κατά €237,97 εκατ.

 

Αύξηση πωλήσεων, ρευστότητας και κερδοφορίας στα σούπερ μάρκετ το 2021 καταδεικνύει η ετήσια έκδοση «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» των εκδόσεων Boussias.

Συγκεκριμένα, οι 34 επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ του δείγματος που χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας της ειδικής έκδοσης, παρουσίασαν πωλήσεις αξίας 10,11 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 237,97 εκατ. ευρώ ή κατά 2,41% συγκριτικά με το 2020 -και κατά 9,54% συγκριτικά με το 2019, οπότε οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί στα 9,11 δισ. ευρώ.

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων, καθώς το 2020 αυξήθηκαν κατά 868,77 εκατ. ευρώ ή 9,54%, το 2019 κατά 511,54 εκατ. ευρώ ή 5,95%, το 2018 κατά 296,68 εκατ. ευρώ ή 3,56% και το 2017 κατά 585,25 εκατ. ευρώ ή 7,51% συγκριτικά με το 2016, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 7,79 δισ. ευρώ.

Συνολικά, δηλαδή, την εν λόγω τετραετία η αύξηση των πωλήσεων υπερέβη το 31% και τα 2,42 δισ. ευρώ, πράγμα που αποδίδεται, πρώτον, στην επίδραση της πανδημίας και των lockdowns, δεύτερον, στην πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος, τρίτον, στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων και, τέταρτον, στις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις από το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

26 Οκτωβρίου 2022

Ανοδος των καταθέσεων και τον Σεπτέμβριο - Αύξηση υπολοίπων κατά 2,4 δισ. ευρώ

 


Συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο η άνοδος των καταθετικών υπολοίπων, παρά την ακρίβεια και τις αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις της περιόδου.

Η καταθετική βάση στο τέλος του περασμένου μήνα διαμορφώθηκε στα 185,51 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 2,42 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2011.

Νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδος, τόσο τα νοικοκυριά, όσο και οι επιχειρήσεις, αύξησαν τα υπόλοιπά τους στις τράπεζες το Σεπτέμβριο.

Ειδικότερα:

- Η άνοδος για τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις έφτασε τα 1,94 δισ. ευρώ, με τα υπόλοιπά τους να αυξάνονται στο ιστορικό υψηλό των 42 δισ. ευρώ.

Από την αρχή του χρόνου η αύξηση φτάνει τα 1,62 δισ. ευρώ

- Τα νοικοκυριά αύξησαν τις καταθέσεις τους κατά 854 εκατ. ευρώ στα 138,83 δισ. ευρώ, που αποτελεί ρεκόρ 9,5 ετών.

Οι καθαρές εισροές του 2022, μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου ανέρχονται σε 3,69 δισ. ευρώ

Οι λόγοι της ανόδου

Οι παραπάνω μεταβολές είναι αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων.

Ως προς τις επιχειρήσεις σημαντικό ποσοστό των εισροών αποδίδεται στην πολύ καλή πορεία του τουρισμού και κατά το μήνα Σεπτέμβριο.

Οι επισκέπτες τόνωσαν τους τζίρους όχι μόνο των τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και λοιπών κλάδων.

Από την άλλη πλευρά, η θετική εικόνα στις αποταμιεύσεις ιδιωτών αποδίδεται στα ακόλουθα:

- Μείωση της κατανάλωσης, λόγω της επιδείνωσης της ψυχολογίας μετά τη μεγάλη άνοδο των ενεργειακών τιμών

- Στην καταβολή εκκρεμών συντάξεων από το κράτος, καθώς επιταχύνεται η σχετική διαδικασία

- Σε κρατικά επιδόματα που πληρώθηκαν την υπό εξέταση περίοδο

- Στην αύξηση της απασχόλησης στην εγχώρια αγορά

πηγη https://www.moneyonline.gr/