Το υπουργείο Εργασίας έδωσε
στη δημοσιότητα τον Οδηγό Εφαρμογής για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου της
εργασίας και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
Από που θα γίνει η αρχή
Η εφαρμογή της θα ξεκινήσει
την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250
εργαζόμενους.
Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα απογραφούν από 1.10.2022 έως και 30.11.2022.
Το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II θα είναι
η βάση για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας και στις άλλες επιχειρήσεις.
Με την εφαρμογή της το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις
υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες
θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε
εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές.
Το νέο ΕΡΓΑΝΗ
Η μετεξέλιξη του ΕΡΓΑΝΗ σε ΕΡΓΑΝΗ II οδηγεί σε ριζική αναβάθμιση των δυνατοτήτων καταγραφής του προγραμματισμού και του πραγματικού χρόνου εργασίας. Συγκεκριμένα:
1. Καταγραφή ωραρίου
Ο προγραμματισμός της εργασίας
και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα
εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.
Με το ισχύον καθεστώς του ΠΣ
ΕΡΓΑΝΗ ο προγραμματισμός εργασίας υποβάλλεται σε αδόμητο κείμενο με
επισυναπτόμενα αρχεία.
2. Νέο app για τους εργαζομένους
Όλες οι πληροφορίες για τον
προγραμματισμό καθώς και τα δεδομένα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τον
πραγματικό χρόνο εργασίας θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της
εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal και σε
μορφή ημερολογίου.
Σήμερα είναι διαθέσιμες εκ των
υστέρων μόνο οι δηλώσεις του εργοδότη.
3. Καταγραφή αδειών
Για πρώτη φορά θα
καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες. Σήμερα υποβάλλεται
ετησίως απολογιστική δήλωση μόνο για την κανονική άδεια.
4. Real time δεδομένα
Θα καταγράφεται για πρώτη φορά
ο πραγματικός χρόνος εργασίας.
Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να
δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρηση τους από την εργασία και μέσω app
εφαρμογής.
Θα σκανάρουν την Κάρτα
Εργασίας τους που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code (όπως
ακριβώς γινόταν με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού) και η πληροφορία θα
διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.
Αυτόματοι έλεγχοι
Με την Ψηφιακή Κάρτα
κατοχυρώνεται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων καθώς εισάγονται δύο
νέες δικλείδες ασφαλείας:
1. Η έναρξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II. Το
ίδιο και η λήξη.
2. Ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν
επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί.
Έτσι, ο έλεγχος γίνεται αυτόματος και αντικειμενικός και αποτρέπονται φαινόμενα
υποδηλωμένης – αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών .
Περιπτώσεις κατά τις οποίες ο
εργοδότης ζητά από τον εργαζόμενο να μην «χτυπήσει» την κάρτα κατά την
προσέλευση, η να δηλώσει αποχώρηση αλλά να παραμείνει στη δουλειά, θα
εντοπίζονται πολύ πιο εύκολα από τον έλεγχο.
Για τις τράπεζες και τα σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους η
απογραφή θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 30 Ιουνίου και θα ακολουθήσει από 1ης
Ιουλίου η εφαρμογή της Κάρτας ενώ
Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα γίνει σε δύο στάδια: Απογραφή
εργαζομένων / Προγραμματισμός εργασίας – Καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας.
ΠΗΓΗ https://www.moneyonline.gr/