28 Μαΐου 2020

Έρχεται επιδότηση 5.000 ευρώ για αγορά ηλεκτροκίνητου ΙΧ


Θέμα ημερών είναι η κατάθεση στη Βουλή νομοσχεδίου που θα προβλέπει την παροχή κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων ΙΧ.
Το σχέδιο της κυβέρνησης αναμένεται να παρουσιαστεί την Πέμπτη στο υπουργικό συμβούλιο από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.
Στόχος είναι μέχρι και το 2030 περίπου 1 στα 3 οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα να είναι ηλεκτροκίνητα.
Οι βασικές κατευθύνσεις του νομοσχεδίου είναι οι εξής:
- Επιδότηση αγοράς
Κάθε αγορά ηλεκτροκίνητου ΙΧ θα επιδοτείται με 5.000 ευρώ. Για άλλα ηλεκτροκίνητα οχήματα, πχ. σκούτερ, θα προβλέπεται ποσοστιία επιδότηση επί της αξίας τους
- Μειωμένο κόστος διοδίων
Θα υπάρχουν έξτρα παροχές στους ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων ΙΧ. Για παράδειγμα, θα πληρώνουν μειωμένα διόδια, ενώ θα μπορούν να εισέρχονται ελεύθερα και να παρκάρουν χωρίς κόστος στο κέντρο της Αθήνας.
- Εύκολη φόρτιση σε πόλεις και εθνικές οδούς
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ιδιοκητών αυτών των οχημάτων, προβλέπεται η εγκατάσταση σταθμών γρήγορης φόρτισης σε τουλάχιστον 1.000 σημεία σε όλη την Ελλάδα.
Παράλληλα, θα υπάρξει πρόβλεψη για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε λιμάνια, αεροδρόμια και αυτοκινητόδρομους, πέραν των κεντρικών σημείων εντός του αστικού ιστού.

22 Μαΐου 2020

Το lockdown γέμισε τα ταμεία των σουπερμάρκετ


Τζίρο που υπερβαίνει τα 1,5 δισ. ευρώ σημείωσαν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα στην περίοδο από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 10 Μαΐου, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι μετρήσεις της οποίας δεν λαμβάνουν υπόψιν τις νησιωτικές περιοχές πλην της Κρήτης, οι πωλήσεις των σουπερμάρκετ διαμορφώθηκαν σε 1,561 δισ. ευρώ και σημείωσαν αύξηση 23,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όταν ο τζίρος είχε διαμορφωθεί σε 1,262 δισ.

Για την εβδομάδα που τελείωσε στις 10 Μαΐου τα έσοδα έφτασαν τα 132,68 εκατ. και παρουσίασαν αύξηση 19,4% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ από την αρχή του έτους οι πωλήσεις εμφανίζονται αυξημένες κατά 15,3%.
Την περίοδο 24/02/2020-10/5/2020, στις 340 προϊοντικές κατηγορίες που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (22,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (34,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (26,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (20,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).
Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 492,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 329,5%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 272% και το οινόπνευμα με αύξηση 240,3%.

Οι αριθμοί καταγράφουν την ανησυχία των καταναλωτών για την προμήθεια αγαθών σε επαρκείς ποσότητες, ωστόσο όπως έχουν σημειώσει παράγοντες του κλάδου επικαλούμενοι και την εμπειρία από ανάλογες περιπτώσεις (με πιο πρόσφατη την αύξηση των πωλήσεων κατά την περίοδο του δημοψηφίσματος του 2015), οι πωλήσεις ακολουθούν μια πιο ήπια πορεία μετά το πέρας της έκτακτης περιόδου. Η εξέλιξη αυτή είναι φυσιολογική αφού οι καταναλωτές έχουν «στοκάρει» τρόφιμα και προϊόντα οικιακής χρήσης τα οποία θα καταναλώσουν σε βάθος χρόνου.

21 Μαΐου 2020

Εστίαση: Οι 10 οδηγίες του ΕΦΕΤ για τους πελάτες


Λίγες ημέρες απομένουν για την επανεκκίνηση του κλάδου της εστίασης και οι προτοιμασίες στα καταστήματα «τρέχουν» με γοργούς ρυθμούς.
Τα κυβερνητικά μέτρα για την εστίαση προβλέπουν πολύ αυστηρές προϋποθέσεις, όπως η αναλογία ενός πελάτη ανά 2 τ.μ. και όριο 6 ατόμων για κάθε τραπέζι. Επιπλέον, με ρύθμιση που θα κατατεθεί την Παρασκευή στη Βουλή από τον ΥΠΕΣ Τάκη Θεοδωρικάκο, θα δοθεί η δυνατότητα επέκτασης του χώρου των τραπεζοκαθισμάτων.
Για τα καταστήματα εστίασης που δεν έχουν εξωτερικά τραπέζια θα υπάρχει ειδική πρόβλεψη, ώστε να πληρώσουν λιγότερα δημοτικά τέλη.
Ο ΕΦΕΤ δημοσιοποίησε έναν εκτενέστατο οδηγό για την εστίαση, στον οποίο περιλαμβάνονται όλοι οι κανονισμοί και οι συστάσεις για τα τρόφιμα, το προσωπικό, τις διαδικασίες take away και delivery, αλλά και τους πελάτες.
Από τον οδηγό του ΕΦΕΤ για την εστίαση προκύπτουν τα εξής 10 βασικά σημεία που πρέπει να προσέχουν οι πελάτες:

1.Οι εργαζόμενοι με συμπτώματα πρέπει, με ευθύνη της εργοδοσίας, να απέχουν από τα καθήκοντά τους.

17 Μαΐου 2020

e-food: 43,1 εκατ. ευρώ κύκλος εργασιών το 2019


Σημαντική ανάπτυξη κατέγραψε το 2019 η πλατφόρμα online delivery e-food, η οποία ανήκει στη γερμανική Delivery Ηero, που έχει επίσης εξαγοράσει και συγχωνεύσει σε μία οντότητα (μαζί με την e-food) και τις πλατφόρμες Deliveras και Click Delivery.
Σύμφωνα με την οικονομική χρήση του 2019, η εταιρεία Online Delivery, το 2019, κατέγραψε τζίρο 43,1 εκατ. ευρώ έναντι 28,8 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Σύμφωνα με την εταιρεία, η άνοδος στον κύκλο εργασιών, η οποία ανέρχεται στο 50%, προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών, με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες (10,4 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2018) και των εσόδων από υπηρεσίες marketing (2,8 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2018).

2 Μαΐου 2020

Σε κανένα κατάστημα δεν θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας από το κοινό - Όλες οι οδηγίες


Μόνο για το προσωπικό των επιχειρήσεων που επαναλειτουργούν θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας, ενώ για το κοινό προβλέπεται απλά σύσταση.
Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές που βγαίνουν για ψώνια, είτε στο σούπερ μάρκετ ή σε άλλο κατάστημα λιανικής ή ακόμη και για επισκέψεις σε κομμωτήρια κέντρα αισθητικής, δεν είναι υποχρεωτικό να φορούν μάσκα.
Υποχρέωση για χρήση μη ιατρικής μάσκας υπάρχει μόνο για τους εργαζομένους συγκεκριμένων επιχειρήσεων και όχι για όλες, ενώ για εταιρείες σε γραφεία, η χρήση της απλά συνίσταται.
Σημειώνεται ότι το πρόστιμο των 150 ευρώ θα επιβάλλεται μόνο στις περιπτώσεις που η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.
Ακόμη όμως και στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει υποχρέωση, το υπουργείο Υγείας συστήνει τη χρήση μάσκας, ως μέτρο προστασίας έναντι του κορωνοϊού.
Από την άλλη σε όλους τους κλειστούς χώρους, όπως τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα ταξί, τα νοσοκομεία, τα διαγνωστικά κέντρα, όλοι πρέπει να φορούν μάσκα.
Όλες οι περιπτώσεις
Αναλυτικότερα, από την υγειονομική επιτροπή προκύπτουν τα εξής:
Σούπερ μάρκετ /  καταστήματα τροφίμων
Εργαζόμενοι: Υποχρεωτική χρήση μάσκας μόνο για όσους χειρίζονται τρόφιμα
Πελάτες: Σύσταση για χρήση μάσκας
Άλλα καταστήματα λιανικής, τράπεζες
Εργαζόμενοι: Σύσταση για χρήση μάσκας
Πελάτες: Σύσταση για χρήση μάσκας
Κομμωτήρια / κέντρα αισθητικής
Εργαζόμενοι: Υποχρεωτική χρήση μάσκας
Πελάτες: Σύσταση για χρήση μάσκας
Γραφεία
Εργαζόμενοι: Σύσταση για χρήση μάσκας
Πελάτες: Σύσταση για χρήση μάσκας
Εντός ανελκυστήρων, όπου κι αν βρίσκονται
Εργαζόμενοι: Υποχρεωτική χρήση μάσκας
Πολίτες: Υποχρεωτική χρήση μάσκας
Σχολεία / Πανεπιστήμια / Φροντιστήρια
Εργαζόμενοι, καθηγητές: Σύσταση για χρήση μάσκας
Πελάτες: Σύσταση για χρήση μάσκας
Εκκλησίες
Εργαζόμενοι: Σύσταση για χρήση μάσκας
Πελάτες: Σύσταση για χρήση μάσκας
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς / ταξί
Εργαζόμενοι: Υποχρεωτική χρήση μάσκας
Πολίτες: Υποχρεωτική χρήση μάσκας
Νοσοκομεία, ιατρεία, διαγνωστικά κέντρα
Εργαζόμενοι: Υποχρεωτική χρήση μάσκας
Πολίτες: Υποχρεωτική χρήση μάσκας

Κορωνοϊός: Τι ισχύει αν υπάρξει κρούσμα σε σούπερ μάρκετ, λαϊκές αγορές και φαρμακαποθήκες


Το τι θα γίνει αν επιβεβαιωθεί κρούσμα κορωνοϊού σε επιχειρήσεις που σχετίζονται με τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης περιγράφει άρθρο της νέας ΠΝΠ.
Συγκεκριμένα, μόνο τα τμήματα των εγκαταστάσεων διανομής και ανεφοδιασμού των καταστημάτων που εμπορεύονται τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, των σούπερ μάρκετ, των λαϊκών αγορών, των οργανωμένων αγορών τροφίμων και των φαρμακαποθηκών στα οποία εντοπίζεται κρούσμα κορωνοϊού, και όχι στο σύνολο της επιχείρησης, θα γίνεται αναστολή της λειτουργίας τους.

Αυτό αναφέρεται στο ένατο άρθρο της νέας Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που αφορά σε θέματα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:
Η παρ. 3 του άρθρου πρώτου της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α'64), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (A'76), αντικαθίσταται ως εξής: «Η αναστολή της λειτουργίας των κέντρων διανομής και ανεφοδιασμού των καταστημάτων που εμπορεύονται τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, των υπεραγορών (super market), των υπαίθριων αγορών (λαϊκές αγορές), των οργανωμένων αγορών τροφίμων και των φαρμακαποθηκών, για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορονοϊό COVID-19, αφορά μόνο τα τμήματα των εγκαταστάσεων της επιχείρησης στα οποία εντοπίζεται κρούσμα της νόσου, και όχι το σύνολο της επιχείρησης αυτής».
.πηγη.

UBS: Ύφεση 10% στην Ελλάδα και εκτίναξη του χρέους στο 200% του ΑΕΠ το 2020


Το ξέσπασμα της πανδημίας έχει μεγάλο κόστος στην οικονομία της Ελλάδας, ωστόσο η διάρκεια του πλήγματος της πανδημίας στον νευραλγικό για τη χώρα τομέα του τουρισμού είναι ακόμη δύσκολο να εκτιμηθεί.
Όπως αναφέρει σε άρθρο του το insider, ύφεση τουλάχιστον 10% προβλέπει για την Ελλάδα το 2020 η UBS, σε ειδική έκθεσή της υπό τον τίτλο «How long will the hit to tourism last?» (Πόσο θα διαρκέσει το πλήγμα στον τουρισμό;).
Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι αναλυτές της ελβετικής τράπεζας, η ύφεση για την ελληνική οικονομία για εφέτος θα κινηθεί κοντά στο 10% ή και υψηλότερα. Το ξέσπασμα της πανδημίας έχει μεγάλο κόστος στην οικονομία της Ελλάδας, ωστόσο η διάρκεια του πλήγματος της πανδημίας στον νευραλγικό για τη χώρα τομέα του τουρισμού είναι ακόμη δύσκολο να εκτιμηθεί. Τα έσοδα από τον τουρισμό μπορεί να χαθούν για εφέτος.

1 Μαΐου 2020

Ο κορωνοϊός θα εξαφανίσει μετρητά, ΑΤΜ και τραπεζικά καταστήματα - Όλα ψηφιακά

Μεγάλες ανατροπές στον τρόπο που συναλλασσόμαστε αναμένεται να επιφέρει η κρίση του
κορωνοϊού, οδηγώντας σε ανατροπή του σημερινού τραπεζικού μοντέλου.
Ήδη η χρήση χαρτονομισμάτων του ευρώ έχει περιοριστεί σημαντικά τόσο στην Ελλάδα, όσο και στον υπόλοιπο πλανήτη, υπό το φόβο εξάπλωσης της διασποράς του κορωνοϊού.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες, όσο διαρκεί η υγειονομική κρίση και εν τέλει θα μείνει για πάντα στις ζωές των περισσότερων ανατρέποντας τις συναλλακτικές συνήθειες των καταναλωτών.
Η μείωση της χρήσης μετρητών θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην απαξίωση τόσο των ΑΤΜ, όσο και των τραπεζικών καταστημάτων, τα οποία θα μειωθούν δραματικά και θα αλλάξει ο ρόλος τους.
Το ψηφιακό πορτοφόλι
Αφού η πλειονότητα των συναλλαγών θα γίνεται ηλεκτρονικά, οι τραπεζοϋπάλληλοι στα καταστήματα θα ασχολούνται κατά βάση με την προώθηση προϊόντων και τη συμβουλευτική.
Στο πλαίσιο αυτό, τα ψηφιακά πορτοφόλια θα γίνουν το βασικό μέσο για συναλλαγές.
Σε αυτά ο πελάτης θα διατηρεί όλους τους λογαριασμούς και τις κάρτες του και θα χρησιμοποιεί όποια ο ίδιος επιθυμεί είτε για πληρωμές online προϊόντων, υπηρεσιών ή λογαριασμών ή για δια ζώσης αγορές με χρήση φυσικών τερματικών.
Τα πορτοφόλια αυτά θα βρίσκονται σε κάθε περίπτωση στα κινητά τηλέφωνα.
Τελειώνουν καταστήματα - ΑΤΜ

29 Απριλίου 2020

Κορoνοϊός: Πού είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας

Πρόστιμο 150 ευρώ για όσους δεν συμμορφώνονται
Υποχρεωτική όρισε τη χρήση μάσκας «κατά τη μετακίνησή μας με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και όταν επισκεπτόμαστε πολυσύχναστους κλειστούς χώρους» ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας, Σωτήρης Τσίορδας, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ενημέρωσής του.

«Η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάσισε να τηρείται αυτό ως υποχρεωτικό μέτρο, εκτός βέβαια αντενδείξεων ιατρικών, για παράδειγμα σε παντοπωλεία, νοσοκομεία, ιατρεία, διαγνωστικά εργαστήρια, κουρεία, κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής», σημείωσε και προσέθεσε

«Όλοι οι πολυσύχναστοι κλειστοί χώροι θα πρέπει να έχουν υποχρεωτική χρήση της μάσκας και για τους εισερχόμενους, αλλά και για τους εργαζόμενους με στενή επαφή με το κοινό, όπως πωλητές και ταμειακούς υπαλλήλους».


Σουπερμάρκετ: Πωλήσεις 1,5 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο

Αύξηση πωλήσεων κατά 12,2%. Άνοδος 13,9% της ιδιωτικής ετικέτας
Με αυξημένα συνολικά έσοδα κατά 12,2% στα 1,5 δισ. ευρώ έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2020 για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ), με την εκτίναξη πωλήσεων να καταγράφεται τον Μάρτιο (+26,9%) και να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα νέα δεδομένα, που έφερε στην αγορά η πανδημία.
Αναλυτικότερα, το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, σύμφωνα με στοιχεία της IRI, τόσο τα προϊόντα σταθερού barcode όσο και τα επί ζυγίω προϊόντα εμφάνισαν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις τους κατά 13,4% και 8,6% αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι τα προϊόντα σταθερού barcode συμμετέχουν με ποσοστό  76% στο συνολικό τζίρο
 Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, και οι 3 Gigacategories που εξετάζει σημείωσαν άνοδο το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε, όπως αναμενόταν, στα είδη νοικοκυριού (Ηousehold) όπου παρατηρείται άνοδος κατά 23,7%, ενώ ακολουθούν με 17,4% τα είδη προσωπικής υγιεινής και τα τρόφιμα με 10,7%.
Τα hyper markets (+2.500 τ.μ.) κατέγραψαν άνοδο 22,7% το πρώτο τρίμηνο του 2020, αξιοποιώντας το πλεονέκτημα του χώρου που διαθέτουν στην σημερινή περίοδο των μέτρων περιορισμού του αριθμού των πελατών  ανά κατάστημα. Ανοδικά κινήθηκαν ωστόσο όλοι οι τύποι καταστήματος, με πλέον ενδεικτική και την αύξηση κατά 9,5% στα μικρά σημεία έως 400 τμ. 
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως τα  PL προϊόντα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 ενίσχυσαν την αξία των πωλήσεών τους κατά 13,9%. Η επίδοση αυτή επί της ουσίας θωράκισε το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας στο 16,2% , όσο δηλαδή ήταν το ποσοστό του μεριδίου της για το σύνολο του 2019. 
ΠΗΓΗ/