22 Μαΐου 2020

Το lockdown γέμισε τα ταμεία των σουπερμάρκετ


Τζίρο που υπερβαίνει τα 1,5 δισ. ευρώ σημείωσαν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα στην περίοδο από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 10 Μαΐου, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι μετρήσεις της οποίας δεν λαμβάνουν υπόψιν τις νησιωτικές περιοχές πλην της Κρήτης, οι πωλήσεις των σουπερμάρκετ διαμορφώθηκαν σε 1,561 δισ. ευρώ και σημείωσαν αύξηση 23,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όταν ο τζίρος είχε διαμορφωθεί σε 1,262 δισ.

Για την εβδομάδα που τελείωσε στις 10 Μαΐου τα έσοδα έφτασαν τα 132,68 εκατ. και παρουσίασαν αύξηση 19,4% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ από την αρχή του έτους οι πωλήσεις εμφανίζονται αυξημένες κατά 15,3%.
Την περίοδο 24/02/2020-10/5/2020, στις 340 προϊοντικές κατηγορίες που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (22,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (34,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (26,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (20,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).
Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 492,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 329,5%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 272% και το οινόπνευμα με αύξηση 240,3%.

Οι αριθμοί καταγράφουν την ανησυχία των καταναλωτών για την προμήθεια αγαθών σε επαρκείς ποσότητες, ωστόσο όπως έχουν σημειώσει παράγοντες του κλάδου επικαλούμενοι και την εμπειρία από ανάλογες περιπτώσεις (με πιο πρόσφατη την αύξηση των πωλήσεων κατά την περίοδο του δημοψηφίσματος του 2015), οι πωλήσεις ακολουθούν μια πιο ήπια πορεία μετά το πέρας της έκτακτης περιόδου. Η εξέλιξη αυτή είναι φυσιολογική αφού οι καταναλωτές έχουν «στοκάρει» τρόφιμα και προϊόντα οικιακής χρήσης τα οποία θα καταναλώσουν σε βάθος χρόνου.

Μια άλλη μελέτη που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας κατέγραψε την αύξηση και στις ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την Convert Group, η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στις ψηφιακές πλατφόρμες των σουπερμάρκετ για το πρώτο τρίμηνο του 2020 ανήλθε στα 101 ευρώ (περιλαμβανομένου ΦΠΑ), από 88 ευρώ το 2019.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση της μέσης αξίας της online παραγγελίας έχει συνεισφέρει μεταξύ άλλων και η αύξηση αγορών σε προϊόντα καθαρισμού που ήταν στο +169% στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ ειδικά για την περίοδο από τα τέλη Φεβρουαρίου έως το τέλος Μαρτίου η αξία αγορών για τα συγκεκριμένα προϊόντα αυξήθηκε κατά 1.404% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019.