23 Μαΐου 2022

Αύξηση 250% στα κέρδη της χονδρικής του Σκλαβενίτη

 


Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο πληθωρισμός και η αβεβαιότητα όσον αφορά την εξέλιξη της νόσου Covid-19 και των μεταλλάξεών της καθιστούν οποιαδήποτε πρόβλεψη για το 2022 αβάσιμη, σημειώνει η The Mart.

Ανάπτυξη 7,5% πωλήσεων και 250% καθαρών κερδών πέτυχε πέρυσι η The Mart, η χονδρεμπορική αλυσίδα της Σκλαβενίτης που διατηρεί δίκτυο 12 καταστημάτων. Όμως για την τρέχουσα χρήση, η αβεβαιότητα όσον αφορά την εξέλιξη της πανδημίας, ο πόλεμος στην Ουκρανία οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και η άνοδος του πληθωρισμού, καθιστούν, όπως σημειώνει στις οικονομικές της καταστάσεις η διοίκηση της, οποιαδήποτε πρόβλεψη μη εφικτή.

Παρά τα προβλήματα, η διοίκηση της αναμένει ότι και η τρέχουσα χρήση θα είναι κερδοφόρα και οι δραστηριότητες της θα επηρεαστούν θετικά από την πλήρη επαναλειτουργία του κλάδου της εστίασης και οι θετικές προοπτικές για τον τουρισμό. Όμως εκτιμά ότι οι συνεχείς ανατιμήσεις των εμπορευμάτων ενέχουν τον κίνδυνο αρνητικής επίδρασης στα περιθώρια μικτής κερδοφορίας της, ενώ η άνοδος της τιμής της ενέργειας και λοιπών λειτουργικών εξόδων, θα πιέσουν τα αποτελέσματά της.

Remaining Time-0:00

Fullscreen

Mute

23 Μαρτίου 2022

Πόσα χρήματα κερδίζουν το χρόνο τα νοικοκυριά από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ

 


Το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν το 2021 τα ελληνικά νοικοκυριά από τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ ήταν 370 ευρώ, όπως προέκυψε από σχετική έρευνα που διενήργησε το ΙΕΛΚΑ.

Επισημαίνεται ότι το ποσό αυτό ήταν μεγαλύτερο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Αξιοσημείωτο είναι δε ότι οι Έλληνες για να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Αναλυτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας βασίστηκαν στις απαντήσεις 2.000 καταναλωτών και έδειξαν τα εξής:

13 Μαρτίου 2022

Πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από τις ανατιμήσεις στο ράφι

 


Δίχως φρένα μοιάζουν να «τρέχουν» οι αυξήσεις των τιμών στα περισσότερα είδη διατροφής το τελευταίο διάστημα, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ανήμποροι να αντιδράσουν σε αυτό τo επιθετικό κύμα ακρίβειας που απειλεί να τινάξει στον αέρα τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών τους.

Οι φόβοι για περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης γίνονται ολοένα και πιο έντονοι στη σκιά του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία, υπό το φόβο ελλείψεων, ενώ πλέον για να γεμίσει το παραδοσιακό «καλάθι» της νοικοκυράς απαιτείται μια ολόκληρη περιουσία.

Κι όμως υπάρχουν τρόποι να προστατευθούν οι καταναλωτές από το μπαράζ ανατιμήσεων που σημειώνεται στην αγορά, χωρίς να στερηθούν τα απαραίτητα για τη διαβίωσή τους αγαθά.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Καταναλωτών, πάντοτε υπάρχουν λύσεις, ακόμη και στην πιο δύσκολη συγκυρία, για την προστασία του καταναλωτικού κοινού απέναντι στο «τσουνάμι» ακρίβειας που πλήττει τα βασικά είδη τροφίμων – και όχι μόνο.

Όταν πραγματοποιούν τα ψώνια τους, οι καταναλωτές πρέπει να βρίσκονται σε διαρκή επαγρύπνηση προκειμένου να στρέφουν το ενδιαφέρον τους στα προϊόντα εκείνα που περιλαμβάνουν προσφορές και να τις εκμεταλλεύονται, προκειμένου να εξοικονομήσουν ένα μεγάλο μέρος του οικογενειακού τους προϋπολογισμού. Πάντα υπάρχουν προσφορές στα είδη τροφίμων και πάντα είναι καλοδεχούμενες, καθώς μπορούν να προσφέρουν σημαντική ελάφρυνση στο πορτοφόλι.

Πέραν των προσφορών, ένας πολύ καλός τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων είναι και η προτίμηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία - όπως έχει αποδειχθεί - πωλούνται έως και 50% φθηνότερα, χωρίς να στερούνται ποιότητας. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το φρέσκο γάλα. Ένα λίτρο φρέσκο γάλα ιδιωτικής ετικέτας δεν ξεπερνάει σήμερα τα 85 λεπτά, όταν ένα επώνυμο προϊόν γνωστής εταιρείας πωλείται πάνω από 1,25 ευρώ το λίτρο.

6 Μαρτίου 2022

Οι κινήσεις των μεγάλων παικτών, τα deals και οι νέες αφίξεις

Πεδίο δόξης λαμπρό ανοίγεται για την οργανωμένη λιανική στη χώρα μας, εν μέσω ισχυρών ανακατατάξεων, σημαντικών deals και νέων αφίξεων. Σε έναν κλάδο που μετασχηματίζεται ταχύτατα στη σκιά πολλαπλών προκλήσεων, οι μεγάλοι παίκτες στο λιανεμπόριο τροφίμων χαράσσουν τη στρατηγική τους, διεκδικώντας ακόμη υψηλότερα μερίδια αγοράς, την ώρα μάλιστα που παρατηρείται έντονη κινητικότητα.

Όσο προκύπτουν νέα δεδομένα, τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις των καταναλωτών από έναν από τους πιο νευραλγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Η πανδημία του κορονοϊού, η ενεργειακή κρίση, οι αναταράξεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και εσχάτως η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία κρίνουν ως αναγκαία θωράκιση της οργανωμένης λιανικής, απαιτώντας γρήγορα αντανακλαστικά, ταυτόχρονη διαχείριση πολλαπλών κρίσεων και άμεση μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Η νέα εποχή άλλωστε προμηνύει μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία του κλάδου.

Σκλαβενίτης

Διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία από πλευράς τζίρου, παρά τη μείωση των πωλήσεων που καταγράφεται σε ολόκληρο τον κλάδο λόγω του κύματος ακρίβειας, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης συνεχίζει τις επενδύσεις, υλοποιώντας φιλόδοξο σχέδιο ανακαινίσεων.

Ειδικότερα, εντός του 2022 αναμένεται να ανακαινιστούν περισσότερα από 40 καταστήματα Σκλαβενίτης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ώστε οι πελάτες της αλυσίδας να έχουν ακόμη περισσότερες επιλογές για τις αγορές τους.

Ταυτόχρονα, η Σκλαβενίτης συνεχίζει να εστιάζει στην ενδυνάμωση της ψηφιακής της δραστηριότητας, μέσω του sklavenitis.gr που έχει ήδη επεκταθεί στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

ΑΒ Βασιλόπουλος

1 Ιανουαρίου 2022

Πάνω από τα 15 δισ. ευρώ η αύξηση των καταθέσεων το 2021


Κοντά στα 180 δισ. ευρώ αναμένεται να διαμορφωθούν στο τέλος του 2021 οι καταθέσεις νοικοκυριών και μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων στις ελληνικές τράπεζες.

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδος, το 11μηνο Ιανουάριος - Νοέμβριος 2021, οι καταθέσεις κατέγραψαν αύξηση 12,50 δισ. ευρώ.

Κάθε Δεκέμβριο όμως σημειώνονται μεγάλες καθαρές εισροές σε καταθετικά προϊόντα. Πχ. πέρυσι, η άνοδος του μήνα ανήλθε σε 4,50 δισ. ευρώ.

Ακόμη κι αν ο φετινός τελευταίος μήνας του χρόνου δεν είναι το ίδιο ανοδικός και η αύξηση φτάσει πχ. στα 2,50 δισ. ευρώ, τα υπόλοιπα στις 31/12 θα διαμορφωθούν πάνω από τα 178 δισ. ευρώ.

πηγη https://www.moneyonline.gr/


15 Δεκεμβρίου 2021

ΕΛΣΤΑΤ: Κατά 20,5% αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ελλάδα το Νοέμβριο

 


Αύξηση 20,5% σημειώθηκε στις πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα το Νοέμβριο εφέτος, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 16.283 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 13.516 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (μείωση 12,5% είχε παρουσιαστεί τον Νοέμβριο 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 7.992 έναντι 8.431 τον Νοέμβριο 2020, παρουσιάζοντας μείωση 5,2%.

Το 11μηνο εφέτος, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 186.545 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 153.110 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 21,8% (μείωση 24,9% είχε παρουσιαστεί το 11μηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 105.099 έναντι 80.754 το 11μηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 30,1.

Παράλληλα, τον Νοέμβριο κυκλοφόρησαν 3.021 νέες μοτοσικλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 2.472 τον αντίστοιχο μήνα του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 22,2% (αύξηση 0,4% είχε παρουσιαστεί τον Νοέμβριο 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019). Οι καινούργιες μοτοσικλέτες ανέρχονται σε 2.680 έναντι 2.217 τον Νοέμβριο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 20,9%.

Το 11μηνο, κυκλοφόρησαν 46.489 νέες μοτοσικλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 36.233 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 28,3% (μείωση 10,2% είχε παρουσιαστεί το 11μηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019). Οι καινούργιες μοτοσικλέτες ανέρχονται σε 42.283 έναντι 33.227 το 11μηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 27,3%.

πηγη https://www.businessnews.gr/


9 Ιουνίου 2021

Ποιοι νομοί μάζεψαν όλο το χρήμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας - Στοιχεία ΤτΕ

 

Το ό,τι το κράτος για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια χάρισε χρήματα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις είναι γνωστό. Ποιοι πήραν όμως τα περισσότερα;

Με τις καταθέσεις να έχουν αυξηθεί κατά 25 δισ. ευρώ μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και την οικονομική δραστηριότητα να βρίσκεται αρκετά μακριά από τα επίπεδα του 2019, είναι προφανές ότι οι αποταμιεύσεις αυξήθηκαν μέσω των κρατικών μέτρων στήριξης.

Τι δείχνουν τα υπόλοιπα

Αναλυοντας λοιπόν τις καταθέσεις, μπορεί να διαπιστώσει κανείς ποιες περιοχές έλαβαν τη μεγαλύτερη βοήθεια, αναλογικά με το ΑΕΠ τους.

Κατά την περυσινή χρονιά τα υπόλοιπα νοικοκυριών και επιχειρήσεων στις τράπεζες αυξήθηκαν κατά περίπου 14 δισ. ευρώ ή 10% σε σχέση με το 2019

Αναμφίβολα τη μερίδα του λέοντος πήραν τα μεγάλα αστικά κέντρα σε απόλυτους αριθμούς. Από τη συνολική αύξηση, τα 9 δισ. ευρώ περίπου προέρχονται από Αττική και Θεσσαλονίκη.

Οι μεγάλοι κερδισμένοι

Σημασία όμως στην προκειμένη περίπτωση δεν έχει αυτό, αλλά η ποσοστιαία άνοδος των υπολοίπων ανά νομό.

Από την επεξεργασία των στοιχείων της Τράπεζας της Ελλάδος, προκύπτει ότι τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν κατά βάση νομοί που στηρίζονται στον τουρισμό.

Το συμπέρασμα είναι λογικό, διότι οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν ο κλάδος που χτυπήθηκε όσο κανένας άλλος πέρυσι, με τα έσοδά του να μειώνονται κατά 75% σε ετήσια βάση.

Οι πρωταγωνιστές

Ως εκ τούτου, το μεγαλύτερο μέρος των αποζημιώσεων, κατά βάση μέσω των 7 κύκλων της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, κατευθύνθηκαν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού.

Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις εντοπίζονται στους νομούς:

Ζακύνθου

Ρεθύμνου

Λευκάδος

12 Μαΐου 2021

Αυτές είναι οι νέες διατάξεις για την 4ήμερη εργασία, το 8ωρο, τις υπερωρίες και τις απολύσεις

 


Εισάγεται η διευθέτηση του χρόνου εργασίας μεταξύ εργαζόμενου- εργοδότη, με ατομική σύμβαση εργασίας.

Προβλέπεται η δυνατότητα 4μερης εργασίας στο πλαίσιο της διευθέτησης του χρόνου εργασίας και είναι άκυρη η απόλυση εργαζόμενου που αρνείται την διευθέτηση αυτή. Παραμένει το 8ωρο/5νθημερο/40ώρο, ενώ ξεκαθαρίζεται πως το διάλλειμα θα είναι 15-30 λεπτά, 4 ώρες μετά την έναρξη του ωραρίου εργασίας.

Αυξάνονται οι επιτρεπόμενες υπερωρίες στις 150 ώρες και εξισώνονται οι επιτρεπόμενες ώρες στη βιομηχανία με τις υπηρεσίες.

Επιτρέπονται η κατ' εξαίρεση εργασία τις Κυριακές σε νέους κλάδους όπως οι αποθήκες, τα logistics, τα κέντρα δεδομένων, αλλά και η μηχανογράφηση, οι εξετάσεις έκδοσης διπλωμάτων κ.α.

Διευρύνεται η λίστα των περιπτώσεων άκυρης απόλυσης, όπως για λόγους άσκησης οποιουδήποτε νομίμου δικαιώματος του εργαζόμενου. Αν απολυθείς εργαζόμενος αποδείξει ενώπιον δικαστηρίου ότι η απόλυσή του είναι άκυρη, θα πρέπει ο εργοδότης να αποδείξει πως είναι έγκυρη. Προβλέπεται ποσό πρόσθετης αποζημίωσης (επιπλέον της κανονικής) για άκυρες απολύσεις. 

Θεσπίζεται η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, που θα καταγράφει το πραγματικό ωράριο του εργαζόμενου και τις υπερωρίες του, απαλάσσοντας τις εταιρείες που την εφαρμόζουν από την ανάγκη υποβολής ΑΠΔ.

Καταργείται το ΣΕΠΕ και ιδρύεται η Επιθεώρηση Εργασίας ως Ανεξάρτητη Αρχή, η οποία θα λειτουργεί στα πρότυπα της ΑΑΔΕ και της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.

25 Απριλίου 2021

CVC: Αλλάζει τις ισορροπίες στα γαλακτοκομικά η εξαγορά της ΔΩΔΩΝΗ

 


Αλλάζει το τοπίο στην αγορά γάλακτος αλλά και γενικά στα γαλακτοκομικά μετά την εξαγορά της ΔΩΔΩΝΗ από τη CVC Capital Partners.

Το μεγάλο επενδυτικό fund που έχει επενδύσει πάνω από 1 δις στην Ελλάδα σε διάφορους κλάδους, πρόσφατα εξαγόρασε και τον όμιλο Vivartia στον οποίο ανήκουν και τα προϊόντα ΔΕΛΤΑ.

Έτσι με την ενοποίηση δύο εκ των σημαντικότερων βιομηχανιών γαλακτοκομικών προϊόντων το CVC αποκτά πολύ ισχυρή παρουσία στον κλάδο, καθώς οι δυνατότητες ανάπτυξης και οι συνέργειες που θα προκύψουν δημιουργούν πονοκέφαλο στους υπόλοιπους μεγάλους ανταγωνιστές που είναι οι ΝΟΥΝΟΥ, Όλυμπος, ΦΑΓΕ, ΜΕΒΓΑΛ και ΚΡΙ ΚΡΙ.

Σύμφωνα με την CVC Capital η συνεργασία με τη Δωδώνη στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη τους τόσο στην κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων, όσο και σε άλλες κατηγορίες τροφίμων, μέσω επενδύσεων αλλά και πιθανών εξαγορών.

Με την ολοκλήρωση του deal και με τις νέες προοπτικές που δημιουργούνται πλέον τόσο για τη Δωδώνη όσο και για τη Δέλτα αναμένεται να αναδιαμορφωθεί το τοπίο στον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας και ενδεχομένως να αλλάξουν οι συσχετισμοί που ίσχυαν μέχρι τώρα. Με ενδιαφέρον άλλωστε περιμένουν στελέχη της αγοράς πώς θα κινηθούν οι υπόλοιποι «παίκτες» στη γαλακτοβιομηχανία αλλά και γενικότερα στον κλάδο των τροφίμων όπου παρατηρείται έντονη κινητικότητα το τελευταίο διάστημα.

Σημειώνεται ότι η CVC αποτελεί μια από τις πλέον δραστήριες επενδυτικές εταιρείες στην Ελλάδα, έχοντας επενδύσει ποσό άνω του 1 δισ. ευρώ ενώ στις επενδύσεις της περιλαμβάνονται επίσης το Hellenic Healthcare Group, το e-travel, η Skroutz, η D-Marin, και πρόσφατα η Εθνική Ασφαλιστική.

http://www.economy365.gr/

4 Απριλίου 2021

Εγκαίνια για το Wolt Market

 


Στις 2 Απριλίου, σε λιγότερο από 3 μήνες από την ίδρυση της Wolt Market Greece, η φινλαδική startup εγκαινιάζει τη λειτουργία του Wolt Market και συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη στην Ελλάδα. Η έναρξη της λειτουργίας του Wolt Market σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρίας στην αγορά της λιανικής με ένα νέο μοντέλο αγορών που θα καλύψει τη διαρκώς αυξανομένη ανάγκη των καταναλωτών για άμεση παράδοση των προϊόντων και μεγάλη γκάμα διαθέσιμων επιλογών.

Αξίζει να τονιστεί ότι η Ελλάδα θα είναι η πρώτη χώρα εκτός Φινλανδίας που η Wolt εφαρμόζει αυτό το μοντέλο, και η ελληνική αγορά θα αποτελέσει οδηγό για την περαιτέρω ανάπτυξη του Wolt Μarket σε άλλες χώρες.

Αναπτύσσοντας ένα δίκτυο dark store τα οποία συνδυαστικά με την τεχνολογική υπεροχή της εφαρμογής στη δρομολόγηση των παραγγελιών και το μεγάλο δίκτυο συνεργατών διανομής που έχει αναπτύξει, η Wolt έρχεται να αλλάξει και πάλι τα δεδομένα, παραδίδοντας όλα τα ψώνια της εβδομάδας 7 ημέρες την εβδομάδα και εξυπηρετώντας έως και αργά το βράδυ. Η υπηρεσία θα είναι εξαρχής διαθέσιμη για μεγάλο μέρος της Αθήνας και σταδιακά θα επεκταθεί με στόχο την πλήρη κάλυψη του λεκανοπεδίου.

Στα ηλεκτρονικά ράφια του Wolt Market έχει τοποθετηθεί μια ευρεία γκάμα προϊόντων από 2000 κωδικούς, που καλύπτει όλες τις ανάγκες της εβδομάδας όπως: τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση, συσκευασμένα προϊόντα όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας, αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά και πολλά ακόμα.

Κυριότερα χαρακτηριστικά του Wolt Market:

· 2000 κωδικοί προϊόντων που καλύπτουν όλα τα ψώνια της εβδομάδας

· Παραδόσεις κάθε μέρα από τις 09.00 έως τις 00.00