16 Οκτωβρίου 2022

Τα σούπερ μάρκετ ρίχνονται στη μάχη της γειτονιάς


 Αλεξάνδρα Γκίτση

Στη μικρή λιανική μεταφέρεται η προσπάθεια να ενισχυθούν τα έσοδα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Ο επιμερισμός του επιχειρηματικού ρίσκου, τα στοιχεία που προκάλεσαν το ενδιαφέρον και ποια είναι η διεθνής τάση.

Η αλυσίδα My Market, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, γίνεται μια από τις τελευταίες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του κλάδου που αποφάσισε να επεκτείνει το δίκτυο της μέσω του μοντέλου franchising. Δηλαδή να διευρύνει την παρουσία της σε βάθος δεκαετίας με δίκτυο 280 καταστημάτων franchise My market Local (τον προσδιορισμό Local χρησιμοποιεί και ο ΣΥΝΚΑ για το δίκτυο franchise του), επιμερίζοντας το επιχειρηματικό ρίσκο, ενισχύοντας παράλληλα τον τζίρο της και τη διαπραγματευτική της δύναμη έναντι των προμηθευτών.

Η όρεξη των μεγάλων για τη μικρή λιανική δεν είναι κάτι νέο. Σε αυτό τον χώρο, που στο μακρινό παρελθόν ήταν υπό τον έλεγχο του μπακάλη κυρίου Στέφανου ή της ΕΒΓΑ της γειτονιάς -υπαρκτά σημεία πώλησης στη δική μου γειτονιά-, καταστήματα που χάθηκαν ή περιορίσθηκαν στο πέρασμα των τελευταίων δεκαετιών όταν εμφανίσθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, έχουν επιστρέψει στο προσκήνιο υπό την ομπρέλα μεγάλων κυρίως δικτύων.


Από τους πρώτους που είδαν την ευκαιρία διείσδυσης στην κατακερματισμένη ελληνική αγορά, ήταν η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, που από το 2004, ξεκίνησε την ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων με τη μέθοδο της δικαιόχρησης. Πολλά χιλιόμετρα έχει γράψει και η Δ. Μασούτης που από το 2005 έχει δημιουργήσει το δίκτυο καταστημάτων express market, η αλυσίδα OK Anytime αλλά και η ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ με το δίκτυο economy market. Από τους μεγάλους που επένδυσαν σε αυτή την αγορά ήταν φυσικά η αλυσίδα Μαρινόπουλος  που πριν καταρρεύσει είχε δίκτυο 150 καταστημάτων franchise υπό την ομπρέλα της.

25 Σεπτεμβρίου 2022

Σκλαβενίτη στο κατώφλι των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ

 


Με τζίρο που άγγιξε τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ κινήθηκε ο όμιλος Σκλαβενίτη στη διάρκεια του 2021 όπως προκύπτει από τις επίσημες οικονομικές του καταστάσεις, συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία στο εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Ειδικότερα, ο τζίρος του μεγαλύτερου λιανεμπόρου σούπερ μάρκετ ήταν 3,98 δισεκατομμύρια ευρώ σε επίπεδο ομίλου, ενώ σε επίπεδο εταιρείας που περιλαμβάνει τα καταστήματα λιανικής ο τζίρος ήταν 3,3 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα θυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2020 ήταν 3,79 δισ. ευρώ και για την εταιρεία 3,15 δισ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου το 2021 ήταν 92,57 εκατ. ευρώ από 59,03 εκατ. ευρώ το 2020 και τα καθαρά κέρδη μετά τους φόρους ήταν 61,08 εκατ. ευρώ από 62,58 εκατ. ευρώ το 2020.

Αντίστοιχα τα κέρδη μετά από φόρους για την εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ήταν 55,5 εκατ. ευρώ από 60,06 εκατ. ευρώ το 2020.

Ο όμιλος Σκλαβενίτη αποτελεί τον μεγαλύτερο ιδιώτη εργοδότη στην Ελλάδα καθώς απασχολούσε 31.736 άτομα προσωπικό στο τέλος της περασμένης χρονιάς, αυξάνοντας το δυναμικό του σημαντικά σε σχέση με τα 30.251 άτομα που απασχολούσε στο τέλος του 2020. 

28 Αυγούστου 2022

6,4 δισ. ευρώ στις καταθέσεις σε 4 μήνες


Εντυπωσιακή άνοδο της τάξης των 6.4 δισ. ευρώ έχουν καταγράψει μετά από τέσσερις συνεχείς θετικούς μήνες τα υπόλοιπα των καταθέσεων του ιδιωτικού τομέα στις ελληνικές τράπεζες.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, μετά από τις καθαρές εκροές των 3,4 δισ. ευρώ στο α΄ τρίμηνο του 2022, το τετράμηνο που ακολούθησε (Απρίλιος - Ιούλιος 2022) η εγχώρια καταθετική βάση (νοικοκυριά και επιχειρήσεις) ενισχύθηκε κατά 6,3 δισ. ευρώ.

Έτσι, από την αρχή του χρόνου η άνοδος προσεγγίζει τα 3 δισ. ευρώ, με τα μεγέθη να σκαρφαλώνουν στα υψηλότερα επίπεδα από το Σεπτέμβριο του 2011.

Τι συνέβη τον Ιούλιο

Τον περασμένο μήνα πάντως η άνοδος των υπολοίπων επιβραδύνθηκε, με τη μεταβολή σε σχέση με τον Ιούνιο να περιορίζεται στα 593 εκατ. ευρώ έναντι μηνιαίας αύξησης 2,9 δισ. ευρώ τον Ιούνιο.

Ειδικότερα:

18 Αυγούστου 2022

Αύξηση τζίρου των επιχειρήσεων το Β΄ τρίμηνο

 



Αύξηση 39,3%. Καταλύματα και εστίαση έκαναν τη διαφορά

Μεγάλη αύξηση 39,3%, σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων στη χώρα μας το β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς ήρθησαν όλα τα περιοριστικά μέτρα λόγω κορονοϊού και ενισχύθηκε σημαντικά η κατανάλωση και ο τουρισμός.  

Από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) προκύπτει ότι για το σύνολο των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων της οικονομίας, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στο υπό εξέταση διάστημα, σε 111,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 39,3% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο 2021, που είχε διαμορφωθεί σε 79,8 δισ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το δεύτερο τρίμηνο 2022 σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο 2021 παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Δραστηριότητες Υπηρεσιών Παροχής Καταλύματος και Υπηρεσιών Εστίασης, κατά 128,8%. Τη μεγαλύτερη μείωση κατέγραψαν οι επιχειρήσεις του τομέα Δραστηριότητες Σχετικές με την Ανθρώπινη Υγεία και την Κοινωνική Μέριμνα, κατά 4,2%.

Ανοδικά κινήθηκε και ο Ιούνιος. Για το σύνολο των επιχειρήσεων της οικονομίας με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, ο κύκλος εργασιών τον Ιούνιο 2022 ήταν 34,3 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 45,1% σε σχέση με τον Ιούνιο 2021, που είχε ανέλθει σε 23,6 δισ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Ιούνιο 2022 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021 παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Δραστηριότητες Υπηρεσιών Παροχής Καταλύματος και Υπηρεσιών Εστίασης, κατά 141,4%. Τη μεγαλύτερη μείωση κατέγραψαν οι επιχειρήσεις του τομέα Δραστηριότητες Σχετικές με την Ανθρώπινη Υγεία και την Κοινωνική Μέριμνα, κατά 31,5%.


ΠΗΓΗ ://www.fpress.gr/

26 Μαΐου 2022

Έρχεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας την 1/7

 Ξεκινά την 1η Ιουλίου η τελική περίοδος εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, μέσω της οποίας θα ψηφιοποιηθεί το σύνολο των ωρών απασχόλησης των εργαζομένων.

Το υπουργείο Εργασίας έδωσε στη δημοσιότητα τον Οδηγό Εφαρμογής για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου της εργασίας και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.

Από που θα γίνει η αρχή

Η εφαρμογή της θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.


Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα απογραφούν από 1.10.2022 έως και 30.11.2022.

Το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II θα είναι η βάση για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας και στις άλλες επιχειρήσεις.

Με την εφαρμογή της το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές.

Το νέο ΕΡΓΑΝΗ

23 Μαΐου 2022

Επιστροφή στην Ελλάδα για Carrefour, άνοιξε τα πρώτα πέντε σούπερ μάρκετ

 


Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές.

Η Carrefour ξεκίνησε επίσημα τη νέα εποχή της παρουσίας της στην Ελλάδα, με το άνοιγμα των 5 πρώτων καταστημάτων της, τα οποία βρίσκονται ήδη σε λειτουργία από τον Απρίλιο.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, έχοντας ήδη εγκαινιάσει 2 καταστήματα στη Ζάκυνθο και 3 καταστήματα στη Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί, το άμεσο επόμενο διάστημα, η δημιουργία 7 ακόμη καταστημάτων, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση όπως η Σαντορίνη. Η πρώτη φάση ανάπτυξης γίνεται με τη μέθοδο του franchise.

Αύξηση 250% στα κέρδη της χονδρικής του Σκλαβενίτη

 


Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο πληθωρισμός και η αβεβαιότητα όσον αφορά την εξέλιξη της νόσου Covid-19 και των μεταλλάξεών της καθιστούν οποιαδήποτε πρόβλεψη για το 2022 αβάσιμη, σημειώνει η The Mart.

Ανάπτυξη 7,5% πωλήσεων και 250% καθαρών κερδών πέτυχε πέρυσι η The Mart, η χονδρεμπορική αλυσίδα της Σκλαβενίτης που διατηρεί δίκτυο 12 καταστημάτων. Όμως για την τρέχουσα χρήση, η αβεβαιότητα όσον αφορά την εξέλιξη της πανδημίας, ο πόλεμος στην Ουκρανία οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και η άνοδος του πληθωρισμού, καθιστούν, όπως σημειώνει στις οικονομικές της καταστάσεις η διοίκηση της, οποιαδήποτε πρόβλεψη μη εφικτή.

Παρά τα προβλήματα, η διοίκηση της αναμένει ότι και η τρέχουσα χρήση θα είναι κερδοφόρα και οι δραστηριότητες της θα επηρεαστούν θετικά από την πλήρη επαναλειτουργία του κλάδου της εστίασης και οι θετικές προοπτικές για τον τουρισμό. Όμως εκτιμά ότι οι συνεχείς ανατιμήσεις των εμπορευμάτων ενέχουν τον κίνδυνο αρνητικής επίδρασης στα περιθώρια μικτής κερδοφορίας της, ενώ η άνοδος της τιμής της ενέργειας και λοιπών λειτουργικών εξόδων, θα πιέσουν τα αποτελέσματά της.

Remaining Time-0:00

Fullscreen

Mute

23 Μαρτίου 2022

Πόσα χρήματα κερδίζουν το χρόνο τα νοικοκυριά από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ

 


Το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν το 2021 τα ελληνικά νοικοκυριά από τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ ήταν 370 ευρώ, όπως προέκυψε από σχετική έρευνα που διενήργησε το ΙΕΛΚΑ.

Επισημαίνεται ότι το ποσό αυτό ήταν μεγαλύτερο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Αξιοσημείωτο είναι δε ότι οι Έλληνες για να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Αναλυτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας βασίστηκαν στις απαντήσεις 2.000 καταναλωτών και έδειξαν τα εξής:

13 Μαρτίου 2022

Πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από τις ανατιμήσεις στο ράφι

 


Δίχως φρένα μοιάζουν να «τρέχουν» οι αυξήσεις των τιμών στα περισσότερα είδη διατροφής το τελευταίο διάστημα, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ανήμποροι να αντιδράσουν σε αυτό τo επιθετικό κύμα ακρίβειας που απειλεί να τινάξει στον αέρα τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών τους.

Οι φόβοι για περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης γίνονται ολοένα και πιο έντονοι στη σκιά του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία, υπό το φόβο ελλείψεων, ενώ πλέον για να γεμίσει το παραδοσιακό «καλάθι» της νοικοκυράς απαιτείται μια ολόκληρη περιουσία.

Κι όμως υπάρχουν τρόποι να προστατευθούν οι καταναλωτές από το μπαράζ ανατιμήσεων που σημειώνεται στην αγορά, χωρίς να στερηθούν τα απαραίτητα για τη διαβίωσή τους αγαθά.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Καταναλωτών, πάντοτε υπάρχουν λύσεις, ακόμη και στην πιο δύσκολη συγκυρία, για την προστασία του καταναλωτικού κοινού απέναντι στο «τσουνάμι» ακρίβειας που πλήττει τα βασικά είδη τροφίμων – και όχι μόνο.

Όταν πραγματοποιούν τα ψώνια τους, οι καταναλωτές πρέπει να βρίσκονται σε διαρκή επαγρύπνηση προκειμένου να στρέφουν το ενδιαφέρον τους στα προϊόντα εκείνα που περιλαμβάνουν προσφορές και να τις εκμεταλλεύονται, προκειμένου να εξοικονομήσουν ένα μεγάλο μέρος του οικογενειακού τους προϋπολογισμού. Πάντα υπάρχουν προσφορές στα είδη τροφίμων και πάντα είναι καλοδεχούμενες, καθώς μπορούν να προσφέρουν σημαντική ελάφρυνση στο πορτοφόλι.

Πέραν των προσφορών, ένας πολύ καλός τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων είναι και η προτίμηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία - όπως έχει αποδειχθεί - πωλούνται έως και 50% φθηνότερα, χωρίς να στερούνται ποιότητας. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το φρέσκο γάλα. Ένα λίτρο φρέσκο γάλα ιδιωτικής ετικέτας δεν ξεπερνάει σήμερα τα 85 λεπτά, όταν ένα επώνυμο προϊόν γνωστής εταιρείας πωλείται πάνω από 1,25 ευρώ το λίτρο.