26 Οκτωβρίου 2022

Ανοδος των καταθέσεων και τον Σεπτέμβριο - Αύξηση υπολοίπων κατά 2,4 δισ. ευρώ

 


Συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο η άνοδος των καταθετικών υπολοίπων, παρά την ακρίβεια και τις αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις της περιόδου.

Η καταθετική βάση στο τέλος του περασμένου μήνα διαμορφώθηκε στα 185,51 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 2,42 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2011.

Νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδος, τόσο τα νοικοκυριά, όσο και οι επιχειρήσεις, αύξησαν τα υπόλοιπά τους στις τράπεζες το Σεπτέμβριο.

Ειδικότερα:

- Η άνοδος για τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις έφτασε τα 1,94 δισ. ευρώ, με τα υπόλοιπά τους να αυξάνονται στο ιστορικό υψηλό των 42 δισ. ευρώ.

Από την αρχή του χρόνου η αύξηση φτάνει τα 1,62 δισ. ευρώ

- Τα νοικοκυριά αύξησαν τις καταθέσεις τους κατά 854 εκατ. ευρώ στα 138,83 δισ. ευρώ, που αποτελεί ρεκόρ 9,5 ετών.

Οι καθαρές εισροές του 2022, μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου ανέρχονται σε 3,69 δισ. ευρώ

Οι λόγοι της ανόδου

Οι παραπάνω μεταβολές είναι αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων.

Ως προς τις επιχειρήσεις σημαντικό ποσοστό των εισροών αποδίδεται στην πολύ καλή πορεία του τουρισμού και κατά το μήνα Σεπτέμβριο.

Οι επισκέπτες τόνωσαν τους τζίρους όχι μόνο των τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και λοιπών κλάδων.

Από την άλλη πλευρά, η θετική εικόνα στις αποταμιεύσεις ιδιωτών αποδίδεται στα ακόλουθα:

- Μείωση της κατανάλωσης, λόγω της επιδείνωσης της ψυχολογίας μετά τη μεγάλη άνοδο των ενεργειακών τιμών

- Στην καταβολή εκκρεμών συντάξεων από το κράτος, καθώς επιταχύνεται η σχετική διαδικασία

- Σε κρατικά επιδόματα που πληρώθηκαν την υπό εξέταση περίοδο

- Στην αύξηση της απασχόλησης στην εγχώρια αγορά

πηγη https://www.moneyonline.gr/

16 Οκτωβρίου 2022

ΑΒ Βασιλόπουλος: Με 612 άτομα λιγότερα στο προσωπικό της στο τέλος του 2021

                                                                                   Του Γιώργου Λαμπίρη


Σε έως και 70 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται ο επενδυτικός σχεδιασμός της ΑΒ Βασιλόπουλος για φέτος, ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα κινήθηκε και στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς. Στο πλάνο περιλαμβάνονται ανακαινίσεις, λειτουργία νέων καταστημάτων, αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, αλλά και των αποθηκών.

Στο επίκεντρο της στρατηγικής της αλυσίδας είναι η ενίσχυση του δικτύου franchise με νέα καταστήματα. Θυμίζουμε ότι το 2021 η αλυσίδα δαπάνησε 73,6 εκατομμύρια ευρώ από 57,25 εκατομμύρια ευρώ το 2020, τα οποία διατέθηκαν για την αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου πωλήσεων. Στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς λειτούργησαν τέσσερα νέα εταιρικά καταστήματα και σαράντα έξι καταστήματα μέσω franchise. Στο τέλος της χρήσης 2021, το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμούσε 592 καταστήματα από τα οποία 314 είναι εταιρικά, 264 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης (ΕΝΑ Cash & Carry).

Τα σούπερ μάρκετ ρίχνονται στη μάχη της γειτονιάς


 Αλεξάνδρα Γκίτση

Στη μικρή λιανική μεταφέρεται η προσπάθεια να ενισχυθούν τα έσοδα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Ο επιμερισμός του επιχειρηματικού ρίσκου, τα στοιχεία που προκάλεσαν το ενδιαφέρον και ποια είναι η διεθνής τάση.

Η αλυσίδα My Market, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, γίνεται μια από τις τελευταίες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του κλάδου που αποφάσισε να επεκτείνει το δίκτυο της μέσω του μοντέλου franchising. Δηλαδή να διευρύνει την παρουσία της σε βάθος δεκαετίας με δίκτυο 280 καταστημάτων franchise My market Local (τον προσδιορισμό Local χρησιμοποιεί και ο ΣΥΝΚΑ για το δίκτυο franchise του), επιμερίζοντας το επιχειρηματικό ρίσκο, ενισχύοντας παράλληλα τον τζίρο της και τη διαπραγματευτική της δύναμη έναντι των προμηθευτών.

Η όρεξη των μεγάλων για τη μικρή λιανική δεν είναι κάτι νέο. Σε αυτό τον χώρο, που στο μακρινό παρελθόν ήταν υπό τον έλεγχο του μπακάλη κυρίου Στέφανου ή της ΕΒΓΑ της γειτονιάς -υπαρκτά σημεία πώλησης στη δική μου γειτονιά-, καταστήματα που χάθηκαν ή περιορίσθηκαν στο πέρασμα των τελευταίων δεκαετιών όταν εμφανίσθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, έχουν επιστρέψει στο προσκήνιο υπό την ομπρέλα μεγάλων κυρίως δικτύων.


Από τους πρώτους που είδαν την ευκαιρία διείσδυσης στην κατακερματισμένη ελληνική αγορά, ήταν η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, που από το 2004, ξεκίνησε την ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων με τη μέθοδο της δικαιόχρησης. Πολλά χιλιόμετρα έχει γράψει και η Δ. Μασούτης που από το 2005 έχει δημιουργήσει το δίκτυο καταστημάτων express market, η αλυσίδα OK Anytime αλλά και η ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ με το δίκτυο economy market. Από τους μεγάλους που επένδυσαν σε αυτή την αγορά ήταν φυσικά η αλυσίδα Μαρινόπουλος  που πριν καταρρεύσει είχε δίκτυο 150 καταστημάτων franchise υπό την ομπρέλα της.

25 Σεπτεμβρίου 2022

Σκλαβενίτη στο κατώφλι των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ

 


Με τζίρο που άγγιξε τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ κινήθηκε ο όμιλος Σκλαβενίτη στη διάρκεια του 2021 όπως προκύπτει από τις επίσημες οικονομικές του καταστάσεις, συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία στο εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Ειδικότερα, ο τζίρος του μεγαλύτερου λιανεμπόρου σούπερ μάρκετ ήταν 3,98 δισεκατομμύρια ευρώ σε επίπεδο ομίλου, ενώ σε επίπεδο εταιρείας που περιλαμβάνει τα καταστήματα λιανικής ο τζίρος ήταν 3,3 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα θυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2020 ήταν 3,79 δισ. ευρώ και για την εταιρεία 3,15 δισ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου το 2021 ήταν 92,57 εκατ. ευρώ από 59,03 εκατ. ευρώ το 2020 και τα καθαρά κέρδη μετά τους φόρους ήταν 61,08 εκατ. ευρώ από 62,58 εκατ. ευρώ το 2020.

Αντίστοιχα τα κέρδη μετά από φόρους για την εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ήταν 55,5 εκατ. ευρώ από 60,06 εκατ. ευρώ το 2020.

Ο όμιλος Σκλαβενίτη αποτελεί τον μεγαλύτερο ιδιώτη εργοδότη στην Ελλάδα καθώς απασχολούσε 31.736 άτομα προσωπικό στο τέλος της περασμένης χρονιάς, αυξάνοντας το δυναμικό του σημαντικά σε σχέση με τα 30.251 άτομα που απασχολούσε στο τέλος του 2020. 

28 Αυγούστου 2022

6,4 δισ. ευρώ στις καταθέσεις σε 4 μήνες


Εντυπωσιακή άνοδο της τάξης των 6.4 δισ. ευρώ έχουν καταγράψει μετά από τέσσερις συνεχείς θετικούς μήνες τα υπόλοιπα των καταθέσεων του ιδιωτικού τομέα στις ελληνικές τράπεζες.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, μετά από τις καθαρές εκροές των 3,4 δισ. ευρώ στο α΄ τρίμηνο του 2022, το τετράμηνο που ακολούθησε (Απρίλιος - Ιούλιος 2022) η εγχώρια καταθετική βάση (νοικοκυριά και επιχειρήσεις) ενισχύθηκε κατά 6,3 δισ. ευρώ.

Έτσι, από την αρχή του χρόνου η άνοδος προσεγγίζει τα 3 δισ. ευρώ, με τα μεγέθη να σκαρφαλώνουν στα υψηλότερα επίπεδα από το Σεπτέμβριο του 2011.

Τι συνέβη τον Ιούλιο

Τον περασμένο μήνα πάντως η άνοδος των υπολοίπων επιβραδύνθηκε, με τη μεταβολή σε σχέση με τον Ιούνιο να περιορίζεται στα 593 εκατ. ευρώ έναντι μηνιαίας αύξησης 2,9 δισ. ευρώ τον Ιούνιο.

Ειδικότερα:

18 Αυγούστου 2022

Αύξηση τζίρου των επιχειρήσεων το Β΄ τρίμηνο

 



Αύξηση 39,3%. Καταλύματα και εστίαση έκαναν τη διαφορά

Μεγάλη αύξηση 39,3%, σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων στη χώρα μας το β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς ήρθησαν όλα τα περιοριστικά μέτρα λόγω κορονοϊού και ενισχύθηκε σημαντικά η κατανάλωση και ο τουρισμός.  

Από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) προκύπτει ότι για το σύνολο των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων της οικονομίας, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στο υπό εξέταση διάστημα, σε 111,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 39,3% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο 2021, που είχε διαμορφωθεί σε 79,8 δισ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το δεύτερο τρίμηνο 2022 σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο 2021 παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Δραστηριότητες Υπηρεσιών Παροχής Καταλύματος και Υπηρεσιών Εστίασης, κατά 128,8%. Τη μεγαλύτερη μείωση κατέγραψαν οι επιχειρήσεις του τομέα Δραστηριότητες Σχετικές με την Ανθρώπινη Υγεία και την Κοινωνική Μέριμνα, κατά 4,2%.

Ανοδικά κινήθηκε και ο Ιούνιος. Για το σύνολο των επιχειρήσεων της οικονομίας με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, ο κύκλος εργασιών τον Ιούνιο 2022 ήταν 34,3 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 45,1% σε σχέση με τον Ιούνιο 2021, που είχε ανέλθει σε 23,6 δισ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Ιούνιο 2022 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021 παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Δραστηριότητες Υπηρεσιών Παροχής Καταλύματος και Υπηρεσιών Εστίασης, κατά 141,4%. Τη μεγαλύτερη μείωση κατέγραψαν οι επιχειρήσεις του τομέα Δραστηριότητες Σχετικές με την Ανθρώπινη Υγεία και την Κοινωνική Μέριμνα, κατά 31,5%.


ΠΗΓΗ ://www.fpress.gr/

26 Μαΐου 2022

Έρχεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας την 1/7

 Ξεκινά την 1η Ιουλίου η τελική περίοδος εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, μέσω της οποίας θα ψηφιοποιηθεί το σύνολο των ωρών απασχόλησης των εργαζομένων.

Το υπουργείο Εργασίας έδωσε στη δημοσιότητα τον Οδηγό Εφαρμογής για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου της εργασίας και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.

Από που θα γίνει η αρχή

Η εφαρμογή της θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.


Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα απογραφούν από 1.10.2022 έως και 30.11.2022.

Το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II θα είναι η βάση για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας και στις άλλες επιχειρήσεις.

Με την εφαρμογή της το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές.

Το νέο ΕΡΓΑΝΗ

23 Μαΐου 2022

Επιστροφή στην Ελλάδα για Carrefour, άνοιξε τα πρώτα πέντε σούπερ μάρκετ

 


Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές.

Η Carrefour ξεκίνησε επίσημα τη νέα εποχή της παρουσίας της στην Ελλάδα, με το άνοιγμα των 5 πρώτων καταστημάτων της, τα οποία βρίσκονται ήδη σε λειτουργία από τον Απρίλιο.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, έχοντας ήδη εγκαινιάσει 2 καταστήματα στη Ζάκυνθο και 3 καταστήματα στη Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί, το άμεσο επόμενο διάστημα, η δημιουργία 7 ακόμη καταστημάτων, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση όπως η Σαντορίνη. Η πρώτη φάση ανάπτυξης γίνεται με τη μέθοδο του franchise.

Αύξηση 250% στα κέρδη της χονδρικής του Σκλαβενίτη

 


Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο πληθωρισμός και η αβεβαιότητα όσον αφορά την εξέλιξη της νόσου Covid-19 και των μεταλλάξεών της καθιστούν οποιαδήποτε πρόβλεψη για το 2022 αβάσιμη, σημειώνει η The Mart.

Ανάπτυξη 7,5% πωλήσεων και 250% καθαρών κερδών πέτυχε πέρυσι η The Mart, η χονδρεμπορική αλυσίδα της Σκλαβενίτης που διατηρεί δίκτυο 12 καταστημάτων. Όμως για την τρέχουσα χρήση, η αβεβαιότητα όσον αφορά την εξέλιξη της πανδημίας, ο πόλεμος στην Ουκρανία οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και η άνοδος του πληθωρισμού, καθιστούν, όπως σημειώνει στις οικονομικές της καταστάσεις η διοίκηση της, οποιαδήποτε πρόβλεψη μη εφικτή.

Παρά τα προβλήματα, η διοίκηση της αναμένει ότι και η τρέχουσα χρήση θα είναι κερδοφόρα και οι δραστηριότητες της θα επηρεαστούν θετικά από την πλήρη επαναλειτουργία του κλάδου της εστίασης και οι θετικές προοπτικές για τον τουρισμό. Όμως εκτιμά ότι οι συνεχείς ανατιμήσεις των εμπορευμάτων ενέχουν τον κίνδυνο αρνητικής επίδρασης στα περιθώρια μικτής κερδοφορίας της, ενώ η άνοδος της τιμής της ενέργειας και λοιπών λειτουργικών εξόδων, θα πιέσουν τα αποτελέσματά της.

Remaining Time-0:00

Fullscreen

Mute